EOTD || Simpel as that

12:00 Nannick 0 Comments

  
De afgelopen dagen heb ik mijn make- up spulletjes even op een laag pitje gezet. Ik heb weinig tijd en puf om een leuke en originele ooglook in elkaar te zetten. De make- up die ik overdag op mijn ogen draag is simpelweg een likje mascara en eyeliner. That's all! 2 weken terug was het echt heel lekker weer, met een temperatuur van net onder de 30 graden. En dat in Nederland, ja ja! Als het zo warm is heb ik ook minder zin om een hele ooglook te gaan maken, omdat het er dan binnen no- time weer vanaf is. Zeker als je gaat zwemmen. Toch wilde ik jullie eventjes laten zien wat ik vorig weekend naar een feestje droeg. Dit keer natuurlijk met bruine oogschaduw, as always.

Voor de look heb ik een paar producten gebruikt, namelijk:
- Essence eyeshadow base
- Catrice mono eyeshadow "Oh, It's Toffeeful" en "My First Copperware Party"
- Sleek Oh So Special palette
- Essence eyeliner pen
- Kwasten van de Hema
- Rimmel Day 2 Night mascara
Oh Its Toffeeful heb ik over het gehele ooglid aangebracht. Voor als een soort basis. Bij de buitenste ooghoek heb ik My First Copperware Party gebruikt. Ik heb ervoor gekozen om juist deze kleuren naast elkaar aan te brengen, omdat ze beide erg mooi zijn en op elkaar afstemmen. Je kunt ze mooi in elkaar over laten lopen. Om de look niet te eenvoudig te maken heb ik Gift Basket (uit het Oh So Special palette) voor in de crease gebruikt. Hierdoor lijkt de look al iets donkerder. Onder mijn ogen heb ik dezelfde kleur gebruikt als in mijn buitenste ooghoek, namelijk My First Copperware Party.

Deze foto is met mijn mobiel gemaakt, dus minder goede kwaliteit dan met mijn
Nikon camera.  Sorry daarvoor.
Om de look helemaal af te maken is natuurlijk mascara en eyeliner nodig. De eyeliner heb ik best dik aangebracht en met de mascara ben ik ook niet te zuinig geweest. Zo vallen mijn wimpers lekker goed op! Tegenwoordig hou ik daar wel van, zo'n look met net geen spinnenpoten effect. 

De look is simpel om te maken en ziet er ook nog eens goed uit. Ik voel me altijd wel een stukkie mooier met oogschaduw op, mijn ogen komen dan veel mooier naar voren, omdat ik daar dan de nadruk op heb gelegd door middel van make- up. Hieronder zie je nog een foto van iets verder af.  


Wat vinden jullie van deze look?

    De afgelopen dagen heb ik mijn make- up spulletjes even op een laag pitje gezet. Ik heb weinig tijd en puf om een leuke en origin...