Persoonlijk || Update over mijn schoolleven

15:00 Nannick 0 Comments


Afgelopen vrijdag was de dag dat de proefwerkweek officieel was geëindigd. Ik was blij, heel erg blij, want daar keek ik namelijk al meer dan een maand naar uit. Naar dat moment dat ik de laatste vraag van mijn proefwerk van Algemene Natuurwetenschappen opschreef en mijn pen neerlegde. Ik was klaar. Ik ben gewoon klaar met vwo4! Ik zat met een dikke smile op mijn gezicht, te wachten totdat de docent zou zeggen dat we naar huis mochten. Ik kan nu eigenlijk zeggen dat ik "vakantie" heb, niet een echte vakantie, maar dat ik vanaf nu niets meer hoef te doen voor school. 10 weken lang, zeker weten dat ik daarvan ga genieten. Elke minuut en elke seconde! Ik moet daar ook bij zeggen dat ik de vakantie echt wel verdien. Dit jaar heb ik moeten zwoegen om over te gaan, terwijl ik het 1e 2e en 3e jaar zonder moeite er doorheen ben gefietst. Vwo is niet makkelijk, dat bewijst dit jaar wel weer!


De afgelopen dage heb ik zowat 24/7 in de boeken gezeten. Of het nou voor succes heeft gezorgd weet ik nog niet. Voor mijn gevoel gingen de toetsen goed, maar aan de andere kant ook niet. Ik sta voor Geschiedenis een 4.5, voor Duits een 5.6 en voor Maatschappijleer een 5.7, voor die vakken moest ik de eindtoets echt heel goed maken. Anders was het nog maar de vraag of ik over zou mogen naar vwo5. Mijn gevoel over die vakken is aardig, het zullen geen achten of negens zijn, maar met een zesje ben ik al tevreden. De perfectionist is op dit moment op vakantie. Alle andere vakken gingen op zich wel goed. Ik heb al 2 cijfers terug waar ik echt blij mee ben, voor Nederlands een 6.7 en voor Frans een 5.7. Ik kan namelijk constateren dat dit mijn eerste voldoende voor een Franse leestoets is. Oh yeah! De rest van de cijfers heb ik nog niet, maar in de loop van de week weet ik ze allemaal. Ik hoop echt dat ze een beetje goed zijn, dan is mijn stress namelijk niet voor niks geweest.


Ik heb me toch een partij lopen stressen gek, dat is niet normaal. De paar weken voor de proefwerkweek had ik het stervens druk en twijfelde ik steeds meer aan mezelf. Dat is nou niet echt bevorderlijk voor je concentratie om te gaan leren voor een toets waarvan je toch al zeker weet dat je die niet goed gaat maken. Ik dacht namelijk dat ik zou blijven zitten, iets waar ik absoluut geen zin in heb, want ik verheug me echt heel erg op volgend jaar. Langzamerhand zie ik in dat die gedachte nergens voor nodig is, en dat ik gewoon overga. Thank God! Al blijft er nog altijd een stemmetje ergens in mijn hoofd dat zegt: "Stel, dat ik nou blijf zitten en vwo4 nog een keer over moet doen?". Een moeilijke keuze, volgende week heb ik daar pas een antwoord op. Het is vervelend om daarop te moeten wachten. Maar ondertussen ga ik gewoon vrolijk door met het genieten van het feit dat ik niks meer hoef te doen voor school. En ik kan je vertellen, dat is zo lekker! Geen huis- of leerwerk, alleen maar bloggen en leuke dingen met vriendinnen doen. Reken er dus maar op dat er de komende weken weer lekker veel artikelen online komen te staan. Want my god, wat heb ik dat gemist zeg. Ik baal echt dat de afgelopen weken mijn site een beetje "dood" was. But I'm back baby! 

Aankomende week moet ik nog wel gewoon naar school, de officiële laatste week! Deze week stelt niet zo heel veel voor, aangezien we alleen maar films gaan kijken en de eindproefwerken gaan bespreken. Ik vraag mezelf echt af waarom ik daarvoor nog naar school ga. Vrijdag hebben we een activiteit met onze klas, dat overigens nog geregeld moet worden en de week daarna heb ik vrij. Ik hoef alleen die vrijdag naar school om mijn rapport op te halen. Wat is het leven toch heerlijk leuk! Zie je me genieten?


Wat betreft het EK: zijn jullie trouwens ook zo teleurgesteld in Nederland? De geluksvogeltjes bij ons in ieder geval wel! Hopen op geluk voor vanavond!

Vanaf nu ga ik optimaal genieten van mijn welverdiende "vakantie"! Aju!

Afgelopen vrijdag was de dag dat de proefwerkweek officieel was geëindigd. Ik was blij, heel erg blij, want daar keek ik namelijk al m...