Review || Catrice Cruise Couture Eyeshadow palette

12:22 Nannick 0 Comments


De nieuwe limited edition van Catrice ligt alweer in de winkels. De verpakkingen zijn voorzien van mooie en zomerse kleuren. De hele collectie is gebaseerd op de zomerse kleuren en make- up. Vooral de kleuren blauw, rood en oranje spelen een grote rol. Een beetje jammer dat die support voor ons Nederlands elftal niet voor succes zorgde. Overigens is het weer ook niet bepaald "zomers" in Nederland, dus kunnen we de zomer collecties hard gebruiken om toch een 'zomers gevoel' te krijgen! Dit palette is het enige product wat ik gekocht heb uit de collectie, want ik wist me erg in te houden. Lees snel verder voor de review!


Zoals gewoonlijk heeft Catrice weer goed op de uitstraling van de collectie gelet. Alles is voorzien van een leuke en kleurrijke print. Zo ook dit palette. Het palette is van karton en bevat een magneet waardoor het doosje gemakkelijk dicht kan en dicht blijft. Ik vind het doosje er echt heel leuk uitzien, lekker vrolijk!


Als je het palette opent komen de felle kleuren je tegemoet. Dit palette bevat ook een kwast met daaraan eens sponsapplicator en een platte kwast, die ik overigens niet gebruik. De meeste kwasten die bij paletten zitten zijn niet echt van goed kwaliteit. Jammer genoeg. Het palette bevat 4 kleine kleuren en 1 grote witte highlighter. Ik vind het handig dat Catrice ervoor gekozen heeft om de witte kleur het grootst te doen, omdat je die het meest gebruikt.


Op de achterkant van het doosje staat hoe je de oogschaduw moet aanbrengen, al is dit wel heel makkelijk neergezet. Ze hadden beter als voorbeeld een hele look kunnen verzinnen met daarin alle kleuren uit het palette en die op de achterkant gaan uitleggen. Volgens mij zijn mensen er wel van bewust hoe je oogschaduw moet aanbrengen, maar niet iedereen weet een leuke combinatie te bedenken.
Dit palette bevat 4 oogschaduw's van 1.5 gram en één van 2.5 gram.


Dit zijn dan de kleuren. Ze bevatten allemaal een grote hoeveelheid shimmer, behalve de rode en de donkerblauwe. Die zijn namelijk mat. Leuk dat Catrice een verschil heeft gemaakt tussen matte en shimmer oogschaduws. Zo voorkom je een al glitter op je ogen!

Wit: De witte kleur in het midden bevat veel shimmer en kun je gebruiken op je wenkbrauwbot of in je binnenste ooghoek.
Licht blauw: De lichtblauwe kleur linksboven bevat veel shimmer en is een mooie kleur voor in de arcadeboog of op het bewegende ooglid.
Donker blauw: deze kleur is een beetje moeilijk te omschrijven. Ik vind hem een beetje mat donkerblauw/donker groen.
Rood: Dit is een matte kleur die in het palette naar rood neigt, maar zodra je hem swatcht meer op roze lijkt.
Oranje: Een mooie shimmer champagne oranje kleur met veel shimmer.


De swatches hierboven zijn met 2 vegen gemaakt zonder een basis. De pigmentatie is verschillend. De witte, lichtblauwe en oranje kleur vind ik goed gepigmenteerd. Maar voor de 2 matte kleuren had ik aardig wat veegjes nodig voordat ze goed zichtbaar werden. Hopelijk pakt dit op je ogen anders uit, want dat is natuurlijk altijd anders dan op je hand of arm. Ik vind het jammer dat niet alle kleuren van zo'n goede kwaliteit beschikken, maar volgens mij is er over het algemeen een leuke look mee te maken. Die jullie morgen kunnen zien!

Ik ben blij met dit palette, het bevat leuke en zomerse kleurtjes die goed te combineren zijn. De verpakking is leuk en de kleuren zijn goed gekozen. Het enige nadeel is toch wel de pigmentatie, stiekem had ik er wel iets meer van verwacht. Maar voor de prijs hoef je dit palette niet te laten liggen, het is namelijk maar €4.99. Het zijn niet de meest standaard en makkelijkste kleuren om een look mee te maken, maar als jij van felle kleuren houdt, dan is dit palette zeker wat voor jou!

Wat vind jij van dit palette? Draag jij graag felle of meer nude looks. Kom morgen zeker terug voor de look die ik dan aan jullie laat zien!

De nieuwe limited edition van Catrice ligt alweer in de winkels. De verpakkingen zijn voorzien van mooie en zomerse kleuren. De hele coll...