Review || Kruidvat oog make- up remover (oil)

12:00 Nannick 0 Comments


Het eind van mijn vorige oog make-up remover kwam al in zicht, dus het werd tijd voor een nieuwe. Op gebied van reiniging heb ik eigenlijk altijd wel weer een ander iets. Het komt zelden of nooit voor dat ik weer precies dezelfde reiniger koop. Ik hou van afwisseling. Overigens ben ik nog geen reiniger tegen gekomen die voor mij wonderen verricht, waardoor ik hem telkens wel opnieuw móet kopen. Ik wacht nog steeds netjes af. Dit keer bleef ik wel bij hetzelfde merk, het Kruidvat huismerk, aangezien ik niet zo'n groot budget had (voor de verandering). Ik heb de olie- versie gekocht, met de blauwe fles, lees verder voor de review!

Om maar gelijk met de deur in huis te vallen: ik kan nu al zeggen dat het een favoriet van me is! Hij doet zijn werk goed en dat maar voor €1.89. Dit staat er op de achterkant:
"Kruidvat Oog Make- up Remover Olie verwijdert waterproof en long lasting make- up. Door de verzorgende amandelolie droogt de tere huid rondom de ogen niet uit. Voor en optimale verzorging van de huid rondom de ogen combineer je deze reinigingsolie met Kruidvat oogcrème. "
Dat klinkt goed. Al hoewel we die zogenaamde "oogcrème" wel kunnen overslaan.


De reinigingsolie zit in een flesje van 150 ml, wat open kan met een klapdekseltje. Dit vind ik persoonlijk het fijnst werken. Nu kan je je watje op het flesje leggen en dan gewoon op de kop houden, zo makkelijk is het. Ik vind wel dat Kruidvat wat energieker over de verpakking had kunnen nadenken. Het ziet er een beetje simpel en goedkoop uit, oké goedkoop klopt (€1.89). Maar als de verpakking er beter uitziet dan zijn mensen ook sneller geneigd om het te kopen. Bij mij werkt dat tenminste wel zo. Maar voor €1.89 heb ik niks te klagen.


Deze blauwe variant is te gebruiken voor alle soorten huidtypen. Zoals ik al zei, is deze gemaakt op oliebasis, wat dus zorgt voor een vettig laagje op de oogleden. Dit vind ik niet irritant, aangezien ik er daarna nog een keertje overheen ga met een lotion. Ik ben erg tevreden over deze olie, het doet goed zijn werk. Ik hoef nauwelijks iets te doen, alleen maar een beetje heen en weer wrijven. Al mijn make- up gaat er vrijwel gelijk van af, al blijven er natuurlijk altijd wel wat restjes over. Maar dat haalt 'ie bij de tweede keer makkelijk weg, ook waterproof gaat deze reinigingsolie gemakkelijk af. Altijd fijn, zeker voor in de zomer. Deze remover werkt eigenlijk precies goed, waarschijnlijk net zo goed als alle duurdere varianten die er zijn. Doordat het ook een dunne substantie heeft, gaat het ook lekker lang mee. Per keer hoef je echt maar een heel klein beetje te gebruiken. 

Wat ik ook fijn vind bij deze verpakking, is dat je echt goed moet klikken voordat het dekseltje dicht zit. Dit voorkomt dat het flesje niet gaat lekken. En niets is zo vervelend als olievlekken, bah! Bij mijn vorige reinigingsolie was dat namelijk wel. Ik kon de verpakking niet eens normaal vasthouden, omdat 'ie zo uit mijn handen glipte. Bij deze is dat dus niet zo, pluspuntje!


Pluspunten:
- Prijs (€1.89)
- Verkrijgbaarheid (het Kruidvat)
- Handige verpakking, met klapdekseltje
- Zuinig in gebruik
- Haalt ook waterproof make- up goed weg
- Niet heel vettig
- Prikt niet na gebruik
- Vrijwel alle make- up na 1e keer wrijven zo goed als weg

Minpunten:
- Verpakking had leuker gekund

Al met al ben ik heel tevreden over deze reinigingsolie, wat mij betreft zou ik hem zeker opnieuw kopen als 'ie opgaat! Deze remover is te koop bij het Kruidvat voor €1.89. Welke reinigingsmiddelen gebruiken jullie graag, op oliebasis of in de vorm van een lotion?

Het eind van mijn vorige oog make-up remover kwam al in zicht, dus het werd tijd voor een nieuwe. Op gebied van reiniging heb ik eigenlij...