Column || Waar blijft de zomer?

12:32 Nannick 0 Comments

's Ochtends word ik wakker met stromende regen. Als je pech hebt regent het overdag ook nog een keer, met hoogstens af en toe zon. 's Avonds kun je niks gaan ondernemen, omdat het dan ALWEER regent. Zo ziet de "zomer" er in Nederland, op dit moment, uit. Jongens, wanneer is het nou eens genoeg? Wie wordt er nou blij van dit weer? Ik word er zelfs een beetje depressief van, wat natuurlijk lichtelijk overdreven is, maar je begrijpt wat ik bedoel. Wij willen zon en 's nachts na het feesten (als we slapen) pas regen, geen regen overdag en het moet minimaal 25 graden zijn. Net zoals we dat 2 weken geleden 1 week hadden, alleen nu graag een hele zomer lang. 


Het is ook altijd het zelfde liedje met ons kleine kikkerlandje, in de winter is het goed koud en in de zomer lijkt het wel herfst. De regen valt met bakken uit de lucht, op het moment dat ik dit artikel schrijf alweer. Het is toch niet te geloven. Ik heb nu al bijna 3 weken zomervakantie, maar je kunt het beter een herfstvakantie noemen. Na een slechte zomer van vorig jaar, hoopte ik dat het dit jaar wel beter zou worden, nou niet dus. Het wordt ons niet meer gegund volgens mij. Het is alleen maar regen en nog eens regen. Als het dan een keer droog is, kan je nog niks ondernemen aangezien buienradar.nl dan alweer aangeeft dat er over half uur weer een regenbui aankomt. Mensen die inmiddels al naar een warm land zijn geëmigreerd, snap ik volkomen. Zelf zou ik het ook zo willen doen, maar stiekem kan ik niet zonder ons kikkerlandje.

Je hebt het helemaal slecht als je ook nog eens niet op vakantie gaat, dan heb je een zwaar leven. Ik ga gelukkig over een paar weken naar Italië (10 dagen lang) en oh wat ben ik daar blij mee. Milaan, pizza's, 40 graden, strand, bruin worden en genieten. Wauw, dat klinkt goed. Als ik in Italië ben geweest, neem ik de zon wel voor ons mee. Dan kunnen wij in Nederland ook ein-de-lijk genieten van bijna 40 graden, HOTS. Dat is pas leven.



Ik hoor je deken: "Maar wat moet ik nou in godsnaam allemaal gaan doen? Ik kan niet naar buiten, want het regent, dus is binnen blijven een goede optie. Wat ga ik dan binnen doen?" Ik kan je wel een handje helpen:
- Start met een eigen blog, kies je onderwerp en ga schrijven. Het neemt veel tijd in beslag en je kan er altijd wel aan werken als je je verveelt.
- Ga een scrapbook maken.
- Pak je fotocamera erbij en neem de handleiding nou eens helemaal door, niets is zo leuk als je eindelijk alle instellingen (sluitertijd, diafragma, etc) van je camera kent, waardoor je nog betere foto's kunt maken.
- Begin aan een opruimsessie, je kamer en kledingkast kunnen best wel een schoonmaakbeurt gebruiken, of niet?
- Houdt je ervan om lekker met make- up te spelen? Ga dat dan eens doen, je hebt toch tijd zat!
- Maak een wishlist van wat je allemaal nog een keer wilt kopen, ga naar de stad en koop het. Misschien niet de beste oplossing voor je bankrekening, maar shoppen maakt je blij dus denk je ook niet aan het hondenweer buiten het winkelcentrum.
- Internetshoppen!!!!!!
- Dansen in de regen, altijd al een keer willen doen.


Ondanks dat mijn "zomervakantie" over een paar weken eindigt, blijf ik hopen en wachten op de zomer. Ergens in mijn achterhoofd weet ik dat de zomer nog wel komt, maar als ik naar buiten kijk heb ik de hoop inmiddels al opgegeven. Het is nu al een half uur verder en het regent nog steeds. Serieus, laat al dat water lekker boven ons hangen. Dan kunnen wij Nederlanders ook een keer genieten, omdat het eens een keertje niet regent. 

Zomer, als je dit leest, SCHIET OP! Mijn melkflessen willen ook een beetje bruiner worden, als dat kan...

's Ochtends word ik wakker met stromende regen. Als je pech hebt regent het overdag ook nog een keer, met hoogstens af en toe zon. '...