How- to || Winged eyeliner

12:00 Nannick 0 Comments


We kennen het waarschijnlijk allemaal, 100 wattenstijfjes, gevloek en rode oogleden door het telkens opnieuw moeten doen van je winged eyeliner. Ik heb ook heel lang geoefend en sinds een tijdje gaat het aardig. De wing heb ik meestal wel, maar zie het dan ook nog maar eens op het andere oog te krijgen. Exact hetzelfde, daar stopt het voor mij zo'n beetje. Maar, vanaf nu niet meer! Sinds kort kan ik een winged eyeliner zelfs met mijn ogen dicht zetten, zo makkelijk is het! Een paar van jullie vroegen om een tutorial, nou hier is 'ie!

Voordat ik een winged eyeliner kon heb ik maanden (of zelfs jaren) moeten oefenen om dat ding ergens op te laten lijken. Ik ben nou eenmaal een perfectionist dus het ene oog moet exact hetzelfde zijn als het andere oog. Ik kan je vertellen: dat is moeilijk! Sommige mensen hebben het in een keer onder de knie en anderen moeten ongelofelijk vaak oefenen. Ik hoor dus bij de laatste groep. Nu kan ik het eindelijk en het gaat nog niet altijd even soepel. Afgelopen zondag maakte ik speciaal voor jullie een winged eyeliner! Met behulp van foto's ga ik jullie uitleggen hoe ik dat gedaan heb! Dus kan jij wat hulp gebruiken bij je winged eyeliner, volg dan vooral deze stappen op!


Stap 1: Je begint met een "naakt" oog. Zorg dat de oogschaduwbasis, voordat je begint, al op je oogleden zit. Zo blijft de eyeliner beter zitten en wordt het ook niet vettig. 

Stap 2: Zorg dat je een fijne eyeliner bij de hand hebt. Het maakt niet uit of het vloeibaar of vast is, wat je zelf het handigst vindt! Zelf vind ik vloeibaar handiger, omdat je daar strakkere lijnen mee kunt maken. Ik gebruikte mijn favoriete eyeliner pen van Essence en een van de i love stage collectie. 

Stap 3: We gaan als eerst een gewone rechte lijn zetten. Zonder wing. Je kunt ook andersom beginnen (dus met de wing), maar zo doe ik het niet. 

Stap 4: De lijn is gezet! Zorg dat ie strak en niet zo dik is. 


Stap 5: Dan gaan we verder met de wing. Je kunt ervoor kiezen om vanaf boven naar je buitenste ooghoek te werken, maar ik werk vanaf mijn buitenste ooghoek naar boven. Ik zet altijd eerst een lijn, daarbij hou ik het eind van mijn wenkbrauw aan. Je kan natuurlijk zelf kiezen hoelang je die lijn maakt. Deze keer heb ik hem best lang gemaakt.

Stap 6: Dan ga je de 2 lijnen met elkaar verbinden. Dit doe je door vanaf het uiteinde van de wing naar je ooghoek een lijn te trekken.

Stap 7: Het gedeelte wat daar tussenin zit kleur je nog zwart. Dan ziet het er zo uit!

Stap 8: Eenmaal als laatste zorg je ervoor dat de lijnen niet hoekig lopen, maar dat alles met een gebogen vorm met elkaar verbonden is. Zorg ook dat de punt van de wing niet te dik is, bij mij had 'ie iets dunner gekund.


Als finishing touch breng je de mascara op je wimpers, zowel boven als beneden. En dan ziet het eindresultaat er zo uit!

Het is even een karweitje, maar als je het af hebt en het ziet er mooi uit ben je gelijk weer happy! Vanaf vergeten we de tijd met de 1000 watjes, remover en gevloek. Hello mooie winged eyeliner binnen 5 minuten! Laat me even weten of deze tutorial goed was voor jou!

We kennen het waarschijnlijk allemaal, 100 wattenstijfjes, gevloek en rode oogleden door het telkens opnieuw moeten doen van je winged ...