Persoonlijk || Muziek at the moment

12:00 Nannick 0 Comments

Ik ga het eventjes helemaal anders doen, heulemaal anders. Jullie kennen al mijn vorige 'Muziek at the moment' artikelen toch? Nee? Oke. Dat ging gewoon zo: ik noemde een aantal liedjes op wat ik de afgelopen tijd helemaal kapot heb gedraaid en daar gaf ik een uitleg bij. Daarbij gaf ik ook nog eens aan wat voor album ik helemaal tof vond (oh my god, ik gebruik het woord tof). TOOOOFF! Maar nu gaat 'Muziek at the moment' een verandering doorstaan. Ik laat jullie nu alleen mijn 3 laatst geluisterde nummers horen, want dan zit er tenminste variatie in. Mijn muzieksmaak veranderd niet, dus je hoort altijd dubstep of dance muziek. Maar soms zijn er ook momenten in het leven waarop ik totaal geen zin heb in dubstep en dan staat er gewoon een zielig liedje op. Dat is leuk en dat ga ik jullie nu eventjes laten horen.


Het is nu 18:26, ik ben net terug van een dagje shoppen in Arnhem. En ik ben moe. Dus ik moet er eventjes wat actie in gaan gooien, zodat ik me weer lekker actief voel. Een goede oplossing: DUBSTEP! Of in ieder geval, up-tempo muziek. Als ik nu 'Someone Like You' van Adele ga luisteren, val ik in slaap, echt in slaap. Dus, bereid je voor. Het is moeilijk om uit te leggen waarom ik een liedje zo leuk vind, maar ik ga het proberen.

Skrillex - You blocked me on facebook and now you're going to die


1 woord: fucking vet! Niet meer dan dat. De laatste tijd ben ik steeds meer van de dubstep genre gaan houden. Eerst vond ik het wel leuk op feestjes en zo, maar als 'dagelijkse muziek' ga ik het ook waarderen. Je wordt er alleen wel ongelofelijk actief en druk van, althans ik. Maar misschien ligt dat aan mij. Het beginstuk t/m 0.30 seconden ken ik uit mijn hoofd, echt heel vet haha. Het stuk vanaf 1.30 vind ik onwijs gaaf. Het begint heel rustig met een beltoon, dan ineens: "You blocked my on facebook and now you're going to die" (geniale tekst overigens) en dan een dikke vette bas. Dit liedje gaat me nooit vervelen, ook niet als ik het 100 keer achter elkaar hoor. Zaterdag was ik overigens in Nijmegen, bij de zomerfeesten, en toen hoorde ik dit nummer ook. Geweldig!

Skrillex - Bangarang


Nog een nummer van Skrillex! Niet al hun muziek vind ik gaaf, maar deze 2 zijn toch wel mijn toppers. Dit liedje is volgens mij al best "oud", maar hij blijft vet. De intro vind ik het vetst (is dat een woord?) van allemaal. Oh nee, dat stuk na "Bangarang" is nog veel vetter (ik moet stoppen met het woordje 'vet'). 
Sinds kort weet ik wat mijn favoriete dubstep nummers zijn, nummers met een goede beat met een klein beetje zang. Anders is het alleen maar beat, is soms ook mooi, maar niet altijd. 

Vato Gonzalez - Army of Bastards


Vato Gonzalez heb ik live gehoord bij Matrixx At The Park! Dit was een van de nummers die hij liet horen en ik vind hem enorm gaaf! Een beetje een mix van allerlei beats, alleen jammer dat 'ie maar 2 minuten is. Wederom het begin heeft ervoor gezorgd dat ik dit liedje leuk begon te vinden. Ik luister hem nu dagelijks. Het stuk vanaf 1 minuut vind ik trouwens ook erg gaaf. Zoiets moet je echt hard horen!

Dit keer dus een hele andere Muziek At The Moment, omdat mijn muzieksmaak een beetje aan het veranderen is. Ook omdat ik deze 'nieuwe' versie een stuk leuker vind! Dit soort muiek is trouwens niet het enige wat ik luister, maar dat zullen jullie wel ontdekken naar mate er meerdere artikelen volgen.

Ik ben benieuwd naar jullie muzieksmaak, zijn jullie ook zo gek op dubstep/hardstyle of niet? En wat vind je van deze nummers?

Ik ga het eventjes helemaal anders doen, heulemaal anders. Jullie kennen al mijn vorige 'Muziek at the moment' artikelen toch? Nee? ...