Review || Essence parfum Like A New Love

12:00 Nannick 0 Comments


Iets wat al die tijd ontbrak in het assortiment van Essence waren natuurlijk de parfum geuren. Een tijdje terug had Essence bekend gemaakt dat er 6 verschillende parfum geuren uit zouden komen. Ik was gelijk helemaal enthousiast van alleen al de persberichten! De flacons zagen er leuk en schattig uit en ook de geurnoten zagen er veelbelovend uit. Nu ze al een tijdje in de winkels liggen heb ik ze bijna allemaal wel eens kunnen ruiken, maar natuurlijk (zoals verwacht) zijn de geuren binnen no- time al verkocht. Dit allemaal zijn redenen waardoor ik maar 1 parfum kon kopen. Al had ik het idee dat ik ze allemaal wel graag wilde hebben. Kijk verder voor meer informatie over deze parfums en een review van "Like A New Love". Misschien een beetje late review, maar eerder kon ik ze niet bemachtigen.


Deze geuren komen natuurlijk niet zomaar aangewaaid, ze zijn namelijk ten eren van Essence haar 10 jarig bestaan. Dat kan natuurlijk niet ongevierd voorbij gaan. Zo dachten ze bij Essence gelukkig ook. Essence introduceert 6 geuren, waarvan er 4 in het vaste assortiment zitten en 2 limited editions zijn. De geuren  'Lika a walk in the summer rain' en 'Like a first day in spring' zijn tijdelijk verkrijgbaar, alleen in de maanden juni en juli.

De 6 nieuwe parfum geuren zijn verkrijgbaar in verschillende formaten, voor 50ml betaal je €6.99 en voor 10ml betaal je €2.99. Zoals we van Essence gewend zijn, zijn ze dus betaalbaar voor iedereen. Elke flacon bevat een leuke print, ze zijn bijna allemaal wat fris van geur en ze beschrijven telkens een nieuwe situatie. Kijk mee naar de geurnoten.


- Like a day in a candy shop
Basis: vanille, tonkaboon en musk.
Hart: lavendel en jasmijn.
Top: perzik en orchidee.
"Je bent een dromer en houdt van alles dat zoet, sensueel en prachtig is!"


- Like a first day in spring
Basis: musk, sandelhout en vanille.
Hart: praline, bramen en rozen.
Top: ananas, mandarijn en sinaasappel.
"Warme zonnestralen op je huid, de frisse geur van bloesems in de lucht. het is eindelijk tijd om naar buiten te gaan. je voelt je levend!"


- Like a girl's night out
Basis: vertiver, vanille en musk.
Hart: rozen, perzik en magnolia.
Top: gele mandarijn en goij bessen.
"En het gevoel is terug: laatste avond met de meiden- we dansten de hele nacht en hadden veel plezier. deze geur is net zo gek als wij. geef ons meer!"


- Like a new love
Basis: koffie, chocolade, vanille en musk.
Hart: pioenroos, hyacint, rozen en perzik.
Top: mandarijn, grapefruit en peper.
"Verlangen, opwinding, alsof je verliefd bent- gewoon geweldig. deze geur geeft je vlinders in je buik. ik houd van de liefde!"


- Like a trip to NY
Basis: cederhout en amber
Hart: rozen en doornappel
Top: cranberry, schil van grapefruit en kardemom
"Zo spannend en gezellig als een korte reis met je beste vriendin. soho, times square, 5th avenue. de big apple wacht op je!"

- Like a walk in the summer rain
Basis: cederhout, mos en musk
Hart: freesia en lelietjes-van-dalen
Top: citroen, sinaasappel en meloen
"Een geur zo verfrissend als zomerregen op een warme dag. omarm de zomer."
Ik vind alle geuren echt een goede toevoeging aan het assortiment. De prijzen zijn betaalbaar dus nu hoeft alleen nog maar de geur iets voor jou te zijn. Dat zit volgens mij wel goed. Ik kan niet wachten op de volgende limited edition geuren.



Bij het Kruidvat bij mij in de buurt was er niet zoveel keuze in de nieuwe geuren, sterker nog: er was er nog maar 1 over. De enige die ik nog kon kopen was "Like a new love". Er stonden nog wel wat full size parfums van "Like a trip to NY" en "Like a day in a candy shop", maar die geuren vond ik toch tegenvallen.
Uiteindelijk kocht ik toch "Like a new love".


Ik kocht dus de 10ml variant, dat vond ik genoeg aangezien ik nog genoeg andere parfum geuren heb staan die op moeten. Kijk nou wat een schattig doosje! Niet alleen het doosje ziet er leuk uit, maar ook de flacon zelf. Dat vind ik een van de grootste pluspunten van alle geuren, ze zijn allemaal voorzien van een leuke verpakking.


Ik ben heel slecht in het herkennen van geurnoten in de parfum zelf, dus daar ga ik ook verder niet op in. Het enige wat ik nog eraan toe wil voegen is dat deze parfum als basisnoten koffie en chocolade bevat, maar dat ruik je helemaal niet. In het begin ruik je een hele frisse en ook wel een zoete geur. Naar mate je de geur wat langer draagt wordt 'ie iets zwaarder qua geur, het is niet zo dat 'ie opeens anders ruikt. Het is typisch een romantisch geurtje, niet te fris en niet te zwaar. Het nadeel is wel, en dat zul je altijd houden met een eau de toilette, dat de geur snel vervliegt. Na een paar uur is 'ie nergens meer te bekennen en zou je toch nog een keertje moeten spuiten. Toch handig dat zo'n kleine flacon altijd mee kan in je tas! Voor mezelf vind ik dit niet zo'n geslaagd geurtje. Ik weet niet waarom, maar het is gewoon niet 'mijn' geur. Ik heb liever "Like a first day in spring".

Hebben jullie al wat parfum geuren van Essence gescoord? Er zitten er dus 4 in het vaste assortiment en 2 zijn er alleen nog in de maanden juni en juli. Zodra "Like a first day in spring" weer in de schappen ligt, ga ik hem zeker kopen! Wat is jullie favoriete geur?

Iets wat al die tijd ontbrak in het assortiment van Essence waren natuurlijk de parfum geuren. Een tijdje terug had Essence bekend gema...