Review || Hema kwasten

12:00 Nannick 0 Comments


Het is hier in Nederland moeilijk om aan goede kwasten te komen, via webshops is het aanbod al wat groter geworden, maar je hebt nog altijd meiden die nog niet online spullen mogen kopen. Groot gelijk, aangezien niet elke webshop te vertrouwen is. Beide budgetmerken Essence en Catrice hebben wel wat kwasten in hun assortiment zitten, maar dat is jammer genoeg niet erg uitgebreid. De Hema heeft dan weer wel een uitgebreid assortiment aan kwasten, maar niet alle kwasten zijn daar fijn. Nu moet ik zeggen dat de Hema veel betere kwasten heeft dan dat ze een hele tijd terug hadden. Ze hebben sinds kort ook nieuwe kwasten in de winkels liggen, wat niemand had verwacht is dat ze kwalitatief best goed zijn! Ik review nu mijn 3 favoriete kwasten van de Hema. Kijk snel verder!

Op het eerste gezicht zien de kwasten er goed uit. Mooie strakke penselen en liggen goed in de hand. Maar wat veel mensen vergeten is dat je ook naar het kwaliteit van de haren moet kijken. Is het zacht, hard of synthetisch? Als de kwasten hard aanvoelen dan kun je ze maar beter laten liggen en op zoek gaan naar zachte kwasten! De vernieuwde kwasten van de Hema zien er stevig, goed en zacht uit. Een bijkomend voordeel is dat ze ook maar een klein prijsje hebben. Ik heb een aantal kwasten van de Hema, ze zijn niet allemaal even goed, maar over de kwasten hieronder ben ik aardig tevreden! 



Als eerste: 2 oogschaduwkwasten. Een blendingkwast en een platte kwast. Ze zien er allebei netjes, stevig en goed uit.

De blendingkwast: hij is best groot voor een blendingkwast, maar dat is alleen maar fijn. Deze kwast kan soms een beetje stug aanvoelen, maar over het algemeen is 'ie vrij zacht. Ik kan niet echt over deze kwast oordelen, omdat dit mijn eerste blendingkwast is. Hij doet zijn werk goed! Het aanbrengen van oogschaduw in de crease gaat met deze kwast ook goed, je krijgt dan wel een subtiel resultaat.

Platte oogschaduwkwast: deze kwast vind ik echt heel handig. Hij is perfect om oogschaduw deppend aan  te brengen. Je kunt hem ook makkelijk voor op je onderste wimperrand gebruiken doordat 'ie zo dun is. De kwast is zacht maar tegelijkertijd ook stevig. Deze kwast zorgt alleen wel voor veel fall- out, maar dat is natuurlijk makkelijk weg te halen.


Over het algemeen gebruik ik niet heel veel poederkwasten, ik heb dan van de Hema alleen een kabuki kwast en de kwast hieronder.


Deze kwast ziet er weer wat anders uit, hij is een stuk groter (nogal logisch als we over een gezichtskwast praten) en heeft een andere kleur. Volgens mij komt deze uit een andere 'collectie', maar dat maakt op zich niet zoveel uit! Je hebt deze kwast in 2 soorten, een kleinere voor €4.50 en een grotere voor €4. De grote versie zie je hier.


De poederkwasten zijn ongelofelijk zacht, zo'n zachte poederkwast heb ik nog nooit gehad van de Hema. Die zijn namelijk altijd hard, stug en niet fijn in gebruik, deze is precies het tegenover gestelde. Zo is het nog eens lekker om poeder aan te brengen. De kwast is ook nog eens rond afgesneden, terwijl de oude kwasten altijd recht afgesneden waren. Pluspunt! Als ik me niet vergis, is dit een kwast met synthetische haren (dus geen dierenhaar). 

Ik zie weinig negatieve dingen over deze 3 kwasten, dus deze kan ik je zeker aanraden. Als je nog op zoek bent naar een goede blendingkwast of poederkwast, dan zijn deze varianten van de Hema helemaal goed! De oogschaduwkwasten kosten rond de €2.50 en de poederkwast volgens mij €4.

Koop jij ook wel eens kwasten bij de Hema?

Het is hier in Nederland moeilijk om aan goede kwasten te komen, via webshops is het aanbod al wat groter geworden, maar je hebt nog alti...