Review || Masker Montagne Jeunesse

12:00 Nannick 0 Comments


Van die maskertjes die zo heet worden dat je gillend en schreeuwend door het hele huis rent en het liefst zo snel mogelijk met je kop in de diepvries wilt hangen. Die gedachte had ik bij dit masker. Er staat "Sauna Masque" op, en als dat erop staat neem ik dat letterlijk. De verpakking ziet er alleen al hot uit. Kijk die 3 vlammetjes rechts op de verpakking, dat moet dan ook wel echt heet zijn. Ik was dan ook goed voorbereid toen ik dit masker opdeed. Een emmer met ijskoud water stond naast me, voor het geval dat. Niets was was waar en ik heb me weer vreselijk zitten aanstellen. 100% dramaqueen.
Want dit masker was juist lekker warm, niet te heet zodat je het verhaal van hierboven aan te pas komt, maar gewoon aangenaam warm.

De maskers van Montagne Jeunesse zijn erg bekend en ik heb er al heel veel getest, dit was de versie die ik altijd ontliep, maar vanaf nu dus niet meer! Voor €1.75 is dit een prima masker. Het Sauna Masque zorgt voor een diepe reiniging en opening van de poriën. Dit masker kan je gebruiken als je een normale of gemengde huid hebt, ben jij iemand met een droge huid dan zou ik van te voren sowieso je gezicht nat maken en na het masker goed insmeren met een vette crème.



De verpakking bevat precies genoeg voor 1 keer, ik hoopte dat ik er meer uit kon halen en er zelfs een tweede keer mee kon doen, maar dat zat er niet meer in. Ik breng een masker altijd met een kwast aan, vind ik fijner dan met mijn handen. Je kan bijvoorbeeld een platte foundation gebruiken.

Kijk, ik ben roze! Woehoee! Ik vind het zo leuk dat dit masker roze is, ik voelde me helemaal happy met mijn roze gezichtje. Een hele teleurstelling als je het eraf haalt :(.


De substantie van dit masker is een beetje dik en stroperig, daarom raad ik je aan om van te voren je gezicht nat te maken. Het water zorgt ervoor dat je het masker beter kan verdelen en het een egaal goedje wordt. Tevens zorgt het er ook voor dat je huid na afloop van het masker niet trekkerig en droog aanvoelt. De geur is heel aangenaam, niet sterk aanwezig. Ik kan de geur niet thuisbrengen, maar het is in ieder geval niet vies!

Tijdens het aanbrengen van dit masker werd mijn gezicht ineens helemaal warm, iets wat ik nog nooit bij een masker heb gevoeld. Vandaar dat ik ervoor ook zo overdreven over deed. Zoals ik in het begin van dit artikel zei, is de warmte prettig en niet te sterk. Het voelt in niet alsof je gezicht in de fik staat, dat is toch wel fijn. Je voelt ook wel degelijk dat er iets aan het werk is op je gezicht, dat vind ik altijd wel fijn, dan heb je het gevoel dat je het niet voor niets doet. En er is wel degelijk iets aan het werk, je poriën worden namelijk gereinigd en open gezet. Verrassend genoeg droog dit masker ook niet op, het bleef gewoon vloeibaar. Heel raar vond ik dat.

Voor het verwijderen van dit masker kun je het beste onder de douche gaan staan, met een washandje is wel een optie maar gaat moeilijker aangezien het masker best dik is. Met als bijkomend gevolg dat het washandje roze is. Mijn huid voelde achteraf heel zacht aan, zelfs zo zacht dat mijn moeder het ook eventjes moest voelen. Mijn gezicht was stuk minder rood en de poriën en puistjes waren grotendeels verdwenen. Kijk, dat noem ik nou een goed masker. Deze mag ik vaker kopen jongens!

Al met al ben ik heel erg tevreden over dit masker. Montagne Jeunesse maskertjes zijn te koop bij de drogisterijen voor €1.75 per stuk. Ik kan deze sauna versie echt aanraden!

Van die maskertjes die zo heet worden dat je gillend en schreeuwend door het hele huis rent en het liefst zo snel mogelijk met je kop in ...