Review || Teeez trendy cosmetics

12:00 Nannick 0 Comments


Ik kan me nog goed herinneren wat ongeveer mijn eerste make- up was, natuurlijk zo crappy als het maar zijn kan, maar het was een begin van iets wat ik nooit had verwacht. Namelijk bakken vol met make- up en een eigen beauty site. Mijn make- up begon met Teeez, wat overigens een onwijs schattige en leuke naam is.   Ik had oogschaduw van Teeez waar ik geen raad mee wist en de nagellak zat meer op mijn vingers dan op mijn nagels. In de loop van de jaren is dat gelukkig veranderd en zijn Teeez en ik elkaar weer tegengekomen. Geen idee waarom ik niet vaker aan Teeez gedacht heb, maar toen ik tegen het schap van Teeez stuitte moest en zou ik wat kopen. Helemaal toen ik het kleine bordje achterin zag met daarop "2e product gratis, alleen bij Teeez!". Hé wat naar, nu kon ik ook 2 producten van Teeez kopen. Vandaag een review van Teeeeeeeeeeez cosmetics! Ik kan alvast zeggen dat ik (na al die jaren) nog steeds erg enthousiast ben.

Dat is leuk die actie, maar wat moet ik nou in godsnaam kiezen. Het rek stond vol met mooie felle oogschaduw kleuren, mooie nagellakjes en super vette oogpotloden. Schiet mij maar lek. Op dat soort momenten zijn keuzes maken toch wel een van de moeilijkste dingen die er zijn. Na een half uur voor dat rek gestaan te hebben had ik mijn keuze gemaakt. Een mintgroen nagellakje met een nude kleurige lipgloss. Toen ik de winkel uitliep miste ik de mooie oogschaduws al. Maar: ik ben niet terug gelopen! Next time!



De verpakkingen krijgen van mij al een dikke 10. Strak, leuk met die printjes en je kunt de kleur door de verpakking heen zien. Geen gedoe met stickers en overzichtelijk. Alle twee deze producten maken trouwens deel uit van het vaste assortiment, geen limited edition dus. De nagellak heet "Free 02" en de lipgloss heeft de naam "Gutsy 03".


Wat deze 'So soft lipgloss' belooft: een bijzondere gloss doordat het een matte finish heeft, het zou je lippen moeten intrekken en geeft het effect van een lipstain. De gepigmenteerde gloss zou de hele dag moeten blijven zitten zonder te vegen. Deze lipgloss zou je lippen ook nog moeten verzorgen met de ingrediënten: bijenwas, vitamine E, een antioxidant en een musturizer die de celgeneratie stimuleert en je lippen zacht maakt. Dat belooft veel goeds, maar is het ook echt waar?


De lipgloss heeft een dood normale sponsapplicator, hij is stevig en buigt niet gemakkelijk mee. Hij brengt verder wel prima aan. De pigmentatie is dik in orde en zorgt voor een mooi nude kleurtje op mijn lippen. Je moet je lippen van te voren wel vrij hebben van allerlei velletjes, want die krijg je door deze gloss heel goed te zien. Dus pak je lipscrub of je tandenborstel er maar bij.


De uiteindelijke finish van deze lipgloss vond ik verrassend. Van te voren wist ik niet dat 'ie mat zou opdrogen. Ik had dan ook vol enthousiasme de lipgloss op mijn lippen gesmeerd en na een tijdje was 'ie gewoon mat. Wat krijgen we nou dan, het is toch een lipgloss. Dat moet een glossy en plakkerige uitstraling hebben, niet mat en lijkend op een lipstick. Ik was lichtelijk in de war, maar als nog vind ik het resultaat erg mooi. Het trekt inderdaad in je lippen als een soort lipstain, maar blijft niet de hele dag zitten (een kleine maaltijd overleeft 'ie makkelijk). Leuk geprobeerd Teeez, maar ook die extra ingrediënten daar merk ik niks van. Het was een leuke bijkomstigheid als het wel zou werken, maar ik mis het op dit moment niet.

Op dit moment is deze lipgloss een van mijn favorieten geworden, ik hou niet echt van lipproducten maar deze past overal bij en gaat er na een tijdje tenminste ook niet zo vies eruit zien. Kijk, dat moeten we hebben. "Gutsy 03" is voor €4.99 te koop bij verschillende drogisterijen. Onderaan dit artikel zie je waar jij in jouw buurt Teeez kunt kopen.


Dan is nu eindelijk de nagellak aan de beurt, yes! Deze nagellak is mooi hé? Ja geef het maar toe. Ook Teeez is hier slim bezig, pastel kleuren zijn dé kleuren van dit jaar en daar kan een mintgroen kleurtje natuurlijk niet in ontbreken. "Free 02" is dan ook hét perfecte kleurtje. Dit is een mooie en apart mintgroen kleurtje, zo heb ik hem bij andere merken nog niet gezien. Deze kleur heeft namelijk ook shimmer! Dus helemaal pastel is 'ie niet, maar dat maakt niet uit, want het zorgt voor een leuk effect.


De kwastjes van Teeez zijn vrij normaal en lakken net zo goed als alle andere lakken. De laatste tijd zie ik eerlijk gezegd het verschil niet eens meer tussen al die kwastjes. Jullie wel? Dit nagellak potje bevat 8ml, hetzelfde als alle Catrice lakken. Vrij normaal dus. 


Zien jullie de shimmer op de bovenstaande foto's? Vooral op de middelvinger is het goed te zien. Ik vind deze kleur echt heel mooi en ook deze is een favoriet van mij geworden. Ik draag hem nou alweer een tijdje en hij begint nog steeds niet saai te worden. Deze lak dekt trouwens netjes in 2 lagen. Bij de eerste laag weet je niet wat je ziet, gewoon bijna niets, maar bij de 2e laag was dit weer helemaal bij getrokken. Ik ben tevreden! "Free 02" is te koop voor €4.50

"Have fun, get noticed, be teezed". Ben jij nou ook helemaal enthousiast geworden van Teeez, dat begrijp ik volkomen. Op deze site kun je zien waar bij jou dicht in de buurt Teeez wordt verkocht. Meestal bij de DA! Ik ben over deze 2 producten erg te spreken en ik ben van plan om nog veel meer van Teeez te kopen. Ik kan niet wachten om de fel kleurige oogschaduw te testen, woehoee!

Oké, ik ben hypnoteeezed, jullie ook?

Ik kan me nog goed herinneren wat ongeveer mijn eerste make- up was, natuurlijk zo crappy als het maar zijn kan, maar het was een begin...