Tag || The chosen one

12:00 Nannick 0 Comments

En ja hoor, ik heb weer een nieuwe tag! Het is heel simpel, je kiest een quote die het best bij je past. Een quote die jou weerspiegelt. Soms heb je gewoon alleen een quote nodig om elkaar beter te leren kennen. Het zegt zoveel over wie je bent of wie je wilt zijn. Meestal zijn er geen hele verhalen nodig, maar alleen één simpele quote is genoeg. Ik heb zelf ook een aantal quote's waar ik steeds maar op blijf hameren. Deze tag heet niet voor niets "The chosen ONE", dus ik mag er maar één kiezen. Wat uiteindelijk moeilijker werd dan verwacht. Maar: ik heb er een gevonden!


Hakuna Matata, een van mijn favoriete quote's aller tijden. Bij deze quote denk ik niet alleen aan Timon en Pumba, maar ook aan het echte leven. In feite betekend 'Hakuna Matata' dat je geen zorgen meer hoeft te hebben voor de rest van al je dagen. Kortom: geniet! Dat is precies wat ik bedoel.

Geniet van elk moment van de dag, ook al eet je je lievelings koekje, het is toch een geluksmoment. En van al die geluksmomentjes moet je genieten. Er is altijd wel een geluksmoment op een dag, de taak is aan jou om die dan ook echt te herkennen en natuurlijk om ervan te genieten. Het is toch leuk dat als je 's avonds in bed ligt en denkt aan alle leuke dingen die je die dag hebt gedaan? Ik vind in ieder geval van wel. 

Met 'Hakuna Matata' bedoel ik niet dat je niet stil moet staan bij de slechte momenten op een dag. Natuurlijk moet je dat wel, die zijn er namelijk ook. Het is niet gepast als jij als een springlevend vogeltje happy heen en weer danst bij een nare gebeurtenis. We moeten het niet te letterlijk nemen. Maar af en toe letten op alle goede, in plaats van slechte, momenten is goed. Begin de dag niet met een slecht gevoel, misschien gebeurt er wel iets, maar dat is geen reden om je druk te maken. Er kan altijd wel iets gebeuren. Als ik nu naar buiten loop kan ik ook worden overreden door een auto, maar daar denk ik niet aan. Als je je alleen maar focust op wat fout kan gaan, zie je de geluksmomentjes niet meer en ben je alleen maar bezig met het produceren van zorgen (die niet nodig zijn). Terwijl je ervan moet genieten. Het leven kan zo voorbij zijn, geniet!

Hakuna Matata!

En ja hoor, ik heb weer een nieuwe tag! Het is heel simpel, je kiest een quote die het best bij je past. Een quote die jou weerspiegelt. So...