Persoonlijk || Mijn vakantie in Italië

11:59 Nannick 0 Comments


Afgelopen week was ik in Italië, voor mijn welverdiende vakantie (al zeg ik het zelf). Jullie hebben er zelf weinig van meegekregen, aangezien alle artikelen vooruit waren geschreven. Achteraf ging niet alles helemaal vlekkeloos voorbij, maar dat had te maken met het feit dat ik geen wifi had. Waarom kan nooit iets helemaal goed gaan? Maar goed, daardoor heb ik niet minder van mijn vakantie genoten. Ik vond het juist hartstikke lekker. De hele week hoefde ik geen poot uit te steken naar de site, wat overigens best moeilijk was, want in je hoofd kan alles (maar dan ook alles) verkeerd gaan. Achteraf viel dat dus reuze mee. Op een volle inbox na dan. Al met al heb ik een super vakantie in Italië gehad, ik laat jullie nu even wat foto's zien!

Ik was van plan om heel veel foto's te maken, ik heb niet voor niets een spiegelreflex camera. En dat is aardig gelukt. Natuurlijk laat ik niet alle foto's zien, maar een kleine selectie is wel leuk, dacht ik.


We gingen 26 juli met de auto naar Italië, ons plan was om eerst te overnachten in Milaan en daarna door te rijden naar onze ‘echte’ vakantiebestemming. Overigens vond ik dat natuurlijk helemaal niet erg, wat Milaan is dé modestad en errug mooi! Ik heb me ogen uit gekeken. Nog een tip: pizza’s in Milaan zijn eigenlijk helemaal niet zo lekker (naar mijn mening), ik heb liever de Nederlandse.




Om in Milaan te komen moesten we eerst met de metro naar Duomo. Wij zaten natuurlijk weer zo ver van het centrum af, we hadden net niet genoeg geld om een hotel mee te pikken in het centrum van Milaan. Dankzij mijn geweldige metro- kennis (want van mijn ouders hoef ik het niet te hebben, die gaan nooit met het openbaar vervoer) hebben we Milaan bereikt. In Milaan kregen we deze leuke bandjes, het was bijna een bevel om deze bandjes om te doen. Overigens heb ik nu niet meer zo’n witte arm.



Dit is een erg mooi kathedraal in Milaan, staat op een heel groot plein als je net de metro uitloopt. Kan niet missen! Echt heel groot en super mooi.



Uiteraard moesten we even door de luxe winkelstraat lopen, met aandringen van mij hier. Een mevrouw raadde ons nog aan om mooie Prada schoenen te kopen, toen legde ik in mijn gebrekkige Engels uit dat we daar net niet genoeg geld voor hadden. Toen liep ze met een raar gezicht door. Die Italianen toch.


Louis Vuitton.



Prada



Gucci, bij die winkel hadden ze mega grote flacons van Gucci Guilty. En jullie weten hoe lekker ik die vind en hoe graag ik die wil hebben! Ik was netjes voor het raam blijven kwijlen.



Mooie straat in Milaan.



Kijk, die tourbus valt tenminste nog eens op. Al moet ik er niet aan denken om in zo’n bus door heel Milaan te reizen. Ik doe het wel zonder die bus.



Wauw.



Zo moeder zo dochter, right?




Jaaa, ze hadden natuurlijk niet alleen de mooiste mode- keten in Milaan, maar er waren ook aardig wat beauty winkeltjes te vinden. Waaronder Lush (die geur is over de hele winkelstraat verspreid), Kiko en Sephora! Als beautyblogger keek ik mijn ogen uit, ik heb overigens wel wat dingen van Kiko gekocht. Erg mooi merk, binnenkort hier te zien!




Slush puppie met Sjoerd!



Afkoelen in het water, moet toch een keertje met 40+ graden.




Water denk.



Dit was echt zo flauw he. Ik dacht laat ik eens leuk met de temperatuurmeter op de foto, springt het getal net als ik de foto ga maken van 38 naar 36 graden. In feite was het dus 38. En dat om 9 uur ’s avonds.


Eenmaal Milaan verlaten en onze vakantiebestemming bereikt, kwam dit schattige hondje ons iedere keer bezoeken. Echt super lief. Alleen is ‘ie niet zo speels en houdt ‘ie alleen maar van eten.



Hoi.




Comune di Massarosa, de straat waar ons appartement stond. Om daar te komen was overigens een hel, haarspeldbochten en we moesten door dunne straten heen rijden. Awh, verschrikkelijk. Het is dat ik nepnagels heb, maar anders lagen al mijn nagels eraf (van de spanning).




Ons appartement, binnen heel klein maar buiten enorm groot!



We hadden genoeg te doen in de omgeving, we kozen als eerste om Lucca te gaan bezichten. Ze noemen het ook wel ‘het kleine Rome’. Het is daar inderdaad super mooi. Erg mooie straatjes om door heen te lopen. Ook hebben ze daar mooie gebouwen. Als lunch at ik een tosti waarvan ik dit als uitzicht had. Zodra er een gratis Wi-Fi hotspot was, zaten wij natuurlijk heel sociaal allemaal op onze mobiele telefoons. En wie was haar mobiele telefoon vergeten, juist ja. Ik.




Daar sta je dan voor een enorm groot gebouw, met als bedoeling dat te laten zien, zoomt Sjoerd onwijs in, waardoor er bijna niets meer van het gebouw te zien is. Ondanks dat is het wel een leuke foto.



Kijk, dat was dat mooie en grote gebouw. Dit is nog maar een deel, het paste niet helemaal op de foto.


 Bij het huisje hadden we ook een zwembad, niet zo maar een zwembad, een zwembad van 5X3 meter met 1 meter diep. Echt mega handig, zonder een zwembad was het echt veel te warm. Ideaal om af en toe af te koelen.


Ons uitzicht vanaf de hele grote tuin.




Opstapje naar het zwembad, wat je ziet is alleen maar groen. Daar bestond onze tuin voornamelijk uit, maar wel groot en genoeg plaatsen om te chillen.




Ziet dat er niet leuk uit?




Swimmingpool.




Deze foto maakte ik aan het begin van de tuin, je kunt helemaal naar achter kijken. Stel dan maar eens voor dat je ook een aantal keer naar links en naar rechts kon.




The view.




Ons appartement.




De snelweg, best mooi gezicht die bomen, snelweg en huisjes bij elkaar.




Alweer uitzicht.



De tuin.


De laatste dag gingen we nog naar het strand, echt een super mooi strand. Maar eigenlijk was het toch wel iets te warm.


Wauw, wat een uitzicht.


Wauw, wat een uitzicht.


Bootjes en mensjes kijken, altijd leuk. Totdat een voorbijganger je hele foto verpest.




De hele familie behalve papa, er moet toch iemand de foto nemen.



Hooi.



Dit vind ik echt een mooie foto, echt een zomers gevoel geeft het me. Mooi met die bergen op de achtergrond.

Ik heb het echt naar mijn zin gehad in Italië, ondanks dat ik bijna niet bruin ben geworden. Zoals ik al voorspelde: mijn lichaam wel, maar mijn gezicht niet. Beetje jammer weer. Waarbij je de volgende opmerking om je oren geslingerd krijgt van oma: "Zo, zo te zien heeft Nannick ook weinig in de zon gelegen". Jawel oma, juist heel veel ik word alleen niet bruin.

Ben jij al op vakantie geweest, of moet je nog gaan? Naar welk land ga/ben jij heen/geweest?

Afgelopen week was ik in Italië, voor mijn welverdiende vakantie (al zeg ik het zelf). Jullie hebben er zelf weinig van meegekregen, aang...