Review || 2True Eyeshadow Dazzlers

12:00 Nannick 0 Comments


Oogschaduwpigmenten zie je de laatste tijd echt overal voorbij komen. De limited edition van Essence zit vol met pigmenten, die je zowel voor je ogen, lippen én nagels kunt gebruiken. Daarnaast zitten in de "Cucuba" limited edition van Catrice ook nog een aantal pigmenten. Toen ik naar het wat grotere filiaal van het Kruidvat ging, wilde ik de pigmenten van Essence gaan kopen, maar die waren er tot mijn grote teleurstelling nog niet. Toen liep ik tegen de pigmenten van het budgetmerk 2True aan, ik had er wel eens van gehoord maar nog nooit iets van geprobeerd, jullie? Wat blijkt nou, 2True heeft al veel langer pigmenten in haar assortiment, waarom wist ik dat niet eerder? Met veel enthousiaste nam ik deze 2 mooie pigmenten mee naar huis. Het is goedkoop, maar is de pigmentatie ook in orde?

Deze oogschaduwpigmenten lagen in de kortingsbak, ik heb ze daarom ook voor veel minder geld gekocht (namelijk €0.50 per stuk), de originele prijs weet ik niet precies meer. Volgens mij €2.50, maar ik durf het niet met alle zekerheid te zeggen. Ik heb dus 2 kleuren, nummer 8 (roze) en 11 (bruin). Mag ik even klagen? Ja dat mag ik! Serieus, waarom geen namen op de producten? Dat is zoveel leuker!


2True heeft veel producten voor een klein prijsje, zo ook deze 'Eyeshadow Dazzlers', zoals 2True ze noemt. De oogschaduw is verpakt in hele kleine potjes, waarvan de inhoud niet op de potjes staat. Ik vind de verpakking van 2True er niet erg goedkoop uitzien (terwijl ze dat natuurlijk wel zijn), maar ook niet erg duur. Gewoon normaal. Een zwarte glimmende verpakking met "2True" erop. Verder staat alle informatie aan de onderkant.


Zoals bij alle pigmenten zitten er kleine gaatjes in het dekseltje. Dit doen ze om ervoor te zorgen dat niet alle oogschaduw in een keer eruit gaat. Met glitters krijg je dan zo'n zooitje, en dat willen we juist voorkomen. De oogschaduws waren trouwens goed afgesloten met een plastic papiertje, wat je ervan af moest trekken. Om de poeder uit deze potjes te krijgen kun je met je fluffy kwast er door heen gaan of je tikt langs de zijkant van het potje, zodat er wat poeder uitkomt. Wat je ook kan doen is wat poeder uit het potje schudden en dat op het dekseltje leggen. Zo kun je het makkelijk gebruiken met je kwast.


Links zie je nummer 11 en rechts nummer 8. De swatches zijn gemaakt zonder oogschaduwbasis en zijn droog aangebracht. Voor alle duidelijkheid: oogschaduwpigmenten krijgen een betere pigmentatie als je ze nat maakt, maar ik laat jullie voor het gemak even droge swatches zien. Ik vind de kleuren beide mooi, ze zijn niet erg speciaal, meer nude. De linkse (bruine) kleur is zeker een favoriet van de 2. Er zit een mooie shimmer in, perfect voor zowel op het bewegende ooglid als in de arcadeboog. De roze kleur is wat minder gepigmenteerd, dat komt ook omdat deze veel meer glitters bevat. Kijk rechtsonder op de foto. Deze kleur is dus wat meer geschikt voor in je binnenste ooghoek of subtiele highlighter.

Ik ben best tevreden over de Eyeshadow Dazzlers van 2True, niet flabbergasted maar gewoon normaal. Als ik er nog meer tegenkom dan ga ik die denk ik wel kopen. Pigmenten zijn leuk om mee te spelen, maar het vereist wel enige oefening. Ik ga er vanmiddag een look mee maken, als 'ie geslaagd is zullen jullie die zeker hier tegenkomen.

De 2True Eyeshadow Dazzlers zijn nog verkrijgbaar in 14 kleuren, voor €2.50 per stuk. Ze zijn niet helemaal geweldig, maar voor die prijs heb je een mooi pigment! 2True is verkrijgbaar bij het Kruidvat.

Oogschaduwpigmenten zie je de laatste tijd echt overal voorbij komen. De limited edition van Essence zit vol met pigmenten, die je zowel ...