Say hello to the girl with the red hair en red lips

12:00 Nannick 0 Comments


Rood haar heb ik al heel lang willen hebben, telkens als ik een meisje zag met rood haar, zag ik mezelf al heel snel met rood haar rond wandelen. Ik heb het heel lang volgehouden om gewoon met een 'normale' haarkleur rond te lopen, ik hou er niet zoveel van om in the picture te staan, dus rood haar was niet echt een optie. Mijn gedachten waren tegenstrijdig, want daarnaast vond ik rood haar ook echt onwijs stoer staan. Gewoon eens wat anders, omdat je het niet zo vaak ziet. Vlak voor mijn verjaardag ging ik de uitdaging aan en ik loop nu al 2 weken als een redhead rond. Omdat ik sinds kort ook vaker rode lippen heb, vond ik het leuk om jullie daarvan een 'face of the day' te laten zien. Ready for some red?

De verf die ik gebruikte is de Garnier Nutrisse Ultra Color in de kleur 'vurig rood'. Vurig rood, dat zocht ik. Ik was erg benieuwd. Ik laat mijn haar nooit bij de kapper verven, simpelweg omdat het een godsvermogen aan geld kost. Dan laat ik het liever door mijn moeder doen, die kan het net zo goed. Althans, ik zie geen verschil. Rood is een lastige kleur, ik wist van te voren niet hoe die kleur op mijn haar zou uitpakken. Aangezien ik van mezelf al donkerbruin/blond haar heb, kan de kleur wat minder fel zijn. Als je blond haar hebt, kan het juist wel heel fel zijn. Afgezien van dat, kan het natuurlijk ook slecht doen aan je huidskleur. Door rood lijk je namelijk wat witter, mama was bang dat ik dan helemaal een spook zou zijn. Maar het valt allemaal reuze mee. In de tijd dat mijn moeder mijn haar aan het verven was, scheet ik 'm wel 7 kleuren. 


Dit was de dag erna, dus na 1 wasbeurt. De felrode kleur was nog steeds erg duidelijk aanwezig. En my god wat is het rood! Ik vind het echt mooi en ik ben er enorm blij mee. Toen ik die ochtend voor het eerst met mijn slaperige kop in de spiegel keek, wist ik zo snel niet waar ik het zoeken moest. Ik schrok van mezelf. Ohja, ik had rood haar ;)!



En dit is hoe het er nu uitziet! Rode haren en rode lippen! Na één week is de felrode kleur wel wat vervaagd, maar dat is normaal. Rood is geen natuurlijke haarkleur dus gaat snel vervagen. Bij kleuren zoals donkerbruin en blond, heb je daar minder last van.


Ik heb vandaag trouwens mijn make- up heel neutraal, ik ben naar school geweest dus dan heb ik niet een uur de tijd om mijn oogschaduw is te laten knallen. Om alles helemaal te laten matchen moet ik eigenlijk ook rode oogschaduw gaan dragen, lachen man. De rode kleur op mijn lippen is veroorzaakt door de super schattige lip balsem van NYC. Mijn review kan je hier lezen.

Weet je wat grappig is, ik zie mijn haar nu helemaal niet meer zo rood als dat het is. Ik zie het als kastanjebruin, terwijl dat het echt niet het geval is. Gek, hoe snel je daar aan wendt. Nu ik deze foto's bekijk, bedenk ik me ook wel weer 'Ja, Nannick zo rood is je haar'. Niet dat ik het erg vind, juist het tegenovergestelde! Ik ben er onwijs blij mee. Al vind ik wel dat de camera de kleur niet heel goed oppakt, misschien is het wel te fel en kan mijn camera dat niet verdragen.


Na een week krijg ik nog steeds complimentjes over mijn haar, dat vind ik zo leuk! Afgelopen weekend zelfs nog in de stad van een aantal medewerksters bij de Vero Moda. Ze vroegen me of dat mijn eigen kleur was, kom op jongens, vurig rood is geen normale kleur. Een jongen in Arnhem keek me zelfs na met zo'n gezicht van: 'WOW, dat meisje heeft echt super rood haar', terwijl hijzelf ook rondliep als een vuurtoren.

Ik ben zo blij met mijn rode haar dat ik voor een tijdje geen andere haarkleur meer wil, ik hou van rood en onderhand vindt iedereen het ook bij mij passen. Als de kleur na een paar weken helemaal vervaagd is, wil ik het best opnieuw verven. Dan heb ik daar best wel €13 voor over! Wat vindt jij van mijn haar? Zal ik de vorige keer weer donkerbruin doen of weer rood?

Rood haar heb ik al heel lang willen hebben, telkens als ik een meisje zag met rood haar, zag ik mezelf al heel snel met rood haar rond w...