Swatch || Catrice "Steel My Soul"

12:00 Nannick 0 Comments


Langzamerhand wandelen de nieuwe kleurtjes naar het vernieuwde schap van Catrice. De kleuren zijn er weer klaar voor om op de nagels gesmeerd te worden. Bij het Kruidvat bij mij in de buurt staan ze er al. Ik ben een sucker voor producten waar een heel leuk "new" stickertje opgeplakt is, het liefst wilde ik alle nieuwe producten, maar het ritsje van mijn portemonnee ging niet meer open. Vandaar dat ik mijn koopjes heb beperkt tot een paar lakjes, waarvan 'Steel My Soul' daar één van is. Deze lak heeft een speciaal 'brushed metal effect', lees verder om daar meer over te weten te komen.

De update van het assortiment van Catrice gaat niet bij alle filialen even snel, het kan dus zijn dat het Kruidvat bij jou in de buurt nog steeds de oude producten vrolijk in het schap heeft staan. Voor nu zal je het dan even moeten doen met de internet swatches, voordat jij ze "echt" kan bewonderen. Al met al, in Zetten zijn ze er al wel! Wat overigens een wonder is, aangezien ze hier de vorige keren zo sloom als dikke stront waren.


Naast 'Steel My Soul' heeft 'Steel My Heart' ook een brushed metal effect. Van te voren was ik hier niet zo enthousiast over, in mijn ogen zag ik de lak met een metallic finish met oneindig veel strepen. Niet erg positief, maar toen ik de swatches op internet zag veranderde dit beeld gelijk! Ik wilde 'Steel My Soul' gelijk kopen, even naar het Kruidvat gehopt en ik had hem in bezit. Maar goed: het brushed metal effect is heel anders dan dat ik verwacht had.


De nagellak droogt mat op met een mooie streeploze finish, daar houden we van! Het is een grijs, paars lakje wat innieminnie gouden glitters bevat. In de zon vallen de glitters mooi op, maar in de schaduw lijkt het gewoon grijs. Het voelt trouwens wel heel raar, is een keer wat anders dan glanzende nagellak. Deze lak heeft trouwens een breed kwastje waardoor je snel en makkelijk te werk gaat!


Natuurlijk moest ik ook even kijken hoe het dan eruit komt te zien als je er toch een glanzende top coat overheen doet. Bij mijn middel- en ringvinger heb ik er nog een glanzende top coat overheen gedaan. Het effect is natuurlijk helemaal weg, ik vind het zonder top coat veel mooier! Het is een apart en bijzondere finish, iets wat ik nog niet eerder heb gezien. Zoals ik al eerder zei voelt het ook heel raar, een beetje ruw, ik kan het niet goed plaatsen.

'Steel My Soul' kan je kopen bij het Kruidvat voor €2.69, de prijs van de Catrice lakjes is met €0.20 omhoog gegaan.

Heb jij al een van de brushed metal effect lakjes, zo ja wat vindt jij ervan?

Langzamerhand wandelen de nieuwe kleurtjes naar het vernieuwde schap van Catrice. De kleuren zijn er weer klaar voor om op de nagels gesm...