BOOM BOOM volume met de Andrelon spray

11:00 Nannick 0 Comments


Volume in je haar, dat wil iedereen. Je hebt haar mét volume en haar zonder volume. Ik zet mezelf in de laatste categorie. Ik heb veel en dik haar maar volume tot the max, nee dat heb ik niet. Er zijn gelukkig zat producten die wel volume zouden moeten creëren, al kun je dat niet van elk product verwachten. De nieuwe Andrélon verrassend volume duo mist is een spray wat je haar een tikkie meer volume zou moeten geven. Ik heb deze voor jullie getest, lees verder als je mijn mening hierover wilt weten. Heb jij niet zoveel volume in je haar? Dan is dit product misschien wel dé uitkomst...


Sinds kort is het assortiment van Andrélon vernieuwd. Er zijn producten voor allemaal verschillende soorten haar. Zo heb je producten voor steil, krullend en haar met slag. Daarnaast zijn er ook nieuwe stylingproducten uitgebracht. Voor ieder wat wils. De producten hebben ook allemaal een nieuwe verpakking gekregen, persoonlijk vind ik dat een hele verbetering. De producten zien er vrolijk, kleurrijk en strak uit.


De Andrélon verrassend volume duo mist is te koop voor €4.59 bij alle drogisterijen. Dit is wat Andrélon zelf zegt:
"De duo mist spray geeft je haar een volumeboost vanaf de haaraanzet en maakt het haar zijdezacht. Resultaat: een kapsel vol volume, gedurende de hele dag. Als je haar echt goed zit, heb je het gevoel dat je de hele wereld aan kan. De Verrassend Volume haarverzorging- en stylingproducten verrijkt met collageen geven je haar niet alleen meer volume, maar je haar voelt ook voller en dikker aan."
Al met al, veel beloftes. Eerst maar eens de verpakking. De verpakking vind ik er leuk uitzien. Het is in de vorm van een spuitflesje (hoe verwoord je dat?), handig zodat je het gelijk in je haar kan sprayen.
 

Deze duo mist is een emulsie. Het vloeistof zit onder en het wat dikkere vloeistof boven. Het is de bedoeling dat je dit met elkaar mengt, dus schudden is zeker noodzakelijk! Op de achterkant staat beschreven hoe je het gebruikt. Je spuit het op je haar, wel van een afstand, anders wordt je haar gelijk al vet. Let op dat je niet te veel gebruikt, want ook dit kan vet haar veroorzaken. Na het sprayen zou je met je handen of met een borstel door je haar moeten gaan om het volume effect te creëren. That's it, zo makkelijk! Laten we nu kijken of dat het echt werkt.


Het eerste wat me gelijk opviel toen ik het voor het eerst gebruikte was de geur, het heeft een super lekkere en frisse geur. Het heeft ook wel iets zoets, ik kan het niet helemaal thuisbrengen. Maar het is in ieder geval niet storend. Het spul is best wel vet, dus ik bedacht me al dat het niet slim zo zijn om de hele dag door enthousiast te staan sprayen. En ik had gelijk. Mijn haar wordt er best wel vet door. En al met al merk ik helemaal niets. Andrélon belooft heel veel, maar om eerlijk te zijn, merk ik daar niet veel van. Mijn haar heeft na gebruik iets meer volume, maar dat komt niet door de spray. Dat komt omdat ik met mijn handen door mijn haar ga, logisch dat je dan volume krijgt. Als ik er met de borstel door heen ga, ziet het er al heel snel plakkerig en vet uit, niet echt fijn.


Het enige waar ik wel blij mee ben, is dat het een lekker geurtje aan je haar geeft. Ondanks dat dit product voor mij helemaal geen werking heeft, blijf ik toch sprayen. Ook al weet ik dat het niet werkt. "Maar het ruikt zo lekker", is dan ook een vaak voorkomend excuus voor mezelf. Het helpt trouwens ook tegen pluizig haar, heel eventjes want daarna komt het pluizige gewoon weer vrolijk terug.

PLUSPUNTEN
- Lekkere geur
- Helpt even tegen pluizig haar
- Leuke en handige verpakking

MINPUNTEN
- Maakt mijn haar snel vet en plakkerig
- Geeft totaal geen volume
- Prijs: €4.59

Ik ben niet vaak ontevreden over een product, maar dit product geeft gewoon echt geen toevoeging aan mijn mooie rode haren. Ik wil dat mijn haar er leuk, en soms volumineus, uit moet zien. Met de Andrélon verrassend volume duo mist gaat dat niet werken. Jammer maar helaas. Ook vind ik het niet echt goedkoop, ik had deze spray gekocht omdat er een 1+1 aanbieding op alle producten van Andrélon was, anders was ik hier echt niet in getrapt. Het erge is dus dat ik er nog één flacon van heb staan. Niet meer intrappen dus.

Gebruik jij naast haarlak (en gel) nog andere stylingproducten om je haar meer volume te geven? Heeft er iemand nog een goed alternatief dat wél volume aan je haar geeft?

Volume in je haar, dat wil iedereen. Je hebt haar mét volume en haar zonder volume. Ik zet mezelf in de laatste categorie. Ik heb veel en...