Hoe korte nagels ook mooi kunnen zijn

11:00 Nannick 0 Comments


Niet ieder meisje heeft zulke mooie, lange nagels die nooit maar dan ook nooit afbreken. Nagels die nooit splijten en zelfs niet met een hamer dubbel gaan. Oké, een beetje overdreven. Maar ik zou willen dat het zo kon zijn. Mijn nagels zijn lang niet zo perfect! Een tijd geleden had ik een laagje gel over mijn natuurlijke nagels, zodat ze niet zouden breken of splijten. Die tijd heb ik met mega lange nagels rond gelopen, sinds kort ben ik daar van af gestapt. Nu heb ik gewoon weer mijn eigen nagels. Doordat ze nu zo slap zijn kan ik ze niet lang houden. Korte nagels, niets voor mij, en ik moet er nog echt aan wennen. Maar korte nagels kunnen ook heel mooi staan, als je ze maar goed verzorgd. Na dit artikel gelezen te hebben weet je hoe.

Nagels kunnen niet leven zonder verzorging. Net zoals je huid niet zonder verzorging kan. Dus je moet een aantal dingen doen om je nagels er goed verzorgd uit te laten zien. Als je je nagels nog nooit hebt verzorgd, zou ik daar eens mee beginnen, en verwacht niet dat het binnen 1 week wonderen verricht. Want dat is dus niet zo. Velletjes langs de randen van je nagels, gespleten nagels en kapotte nagelriemen helen niet zomaar. Daar moet je dus wat werk voor verrichten. Zoveel werk is het niet, het is slechts 10 minuutjes. Als je pro bent zelfs 5 minuutjes. Ik geef mijn nagels en handen elke dag een 'spa- moment', daar worden ze blij van.
 

De producten die je er voor nodig hebt kosten helemaal niet veel geld, je kan er natuurlijk altijd veel geld aan uitgeven, maar dat is maar net welk merk je kiest. Ik, met mijn budget eigenschap, kies natuurlijk voor de goedkope producten. Goedkoop mét een goede werking. Hieronder leg ik het je stap voor stap uit!

Stap 1:
Zorg dat je nagels schoon zijn, alle nagellak er dus goed afhalen.

Stap 2:
Nu ga je je nagels vijlen. Je nagels kan je in verschillende vormen vijlen, het is maar net wat jij mooier vindt en wat bij jouw nagels past. Niet elke stijl is mogelijk. Van mezelf heb ik bijvoorbeeld best brede nagels, die kan ik niet 1,2,3 smal vijlen. Daar zit wat tijd tussen.

Stap 3:
Na het vijlen is het goed als je ze nog polijst. Niet het nageloppervlak (dat mag namelijk maar 1 keer per maand) maar de randen. Zo zijn de scherpe randjes weg en is je nagel mooi gevormd. Ik gebruik de buffer vijl van Essence, met 6 verschillende vijlen in één.



Stap 4:
Nu je nagels mooi gevormd zijn, zijn je nagelriemen aan de beurt. Smeer wat olie op je nagelriemen en laat dat even intrekken, of masseer het lichtjes met je vingers in. Ik gebruik de geliefde 'Lemony Flutter' van Lush.

Stap 5:
Nu je nagelriemen wat losser zitten, kun je ze naar achteren duwen met een bokkenpootje. Die zie je rechts onderin op de foto. Persoonlijk doe ik dit altijd ná het insmeren van mijn nagelriemen, omdat het dan makkelijker gaat en minder pijn geeft.

Stap 6:
Dan alweer de laatste stap: je handen. Met mooie nagels en uitgedroogde handen kom je als nog niet ver, je handen zijn je visitekaartje dus dat moet er wel goed uit zien. Breng een goed verzorgende handcrème aan op je handen en klaar ben je! Ik gebruik er een van het Kruidvat, maar in principe kan je elk willekeurig merk gebruiken. Net wat je liever gebruikt.

Er zijn natuurlijk nog veel manieren waarmee je je handen en nagels kunt verzorgen, maar dit is de routine die je elke dag kan herhalen. Het is heel basic en neemt niet veel tijd in beslag. Probeer het maar is elke dag vol te houden, je zal zien dat het je handen en nagels en ten goede doet!

Verzorg jij je nagels, zo ja: wat is jouw routine?

Niet ieder meisje heeft zulke mooie, lange nagels die nooit maar dan ook nooit afbreken. Nagels die nooit splijten en zelfs niet met een ...