Het echte stadsmeisje!

11:00 Nannick 0 Comments


Mijn toekomst speelt zich over een tijd niet af in een boerendorp, maar in de bruisende stad. Hoewel ik wel ben opgegroeid in een dorp, is een van mijn grote dromen toch wel om in een stad te gaan wonen.Op de vraag waarom ik dan liever in de stad wil wonen kan ik feilloos een antwoord geven. De stad is veel levender. Ik ben iemand die graag iets wil ondernemen, in de stad is daar veel ruimte voor. 

Voorzieningen als scholen, sportvoorzieningen, winkels en uitgaansgelegenheden zijn in de buurt, waar je binnen een paar minuten bent in plaats van eerst een half uur te moeten reizen. Dit scheelt je ook geld voor het betalen van de trein, taxi of elk ander vervoer. Veel bedrijven vestigen zich in de stad, wat je makkelijker een baantje oplevert. En aangezien het leven in de stad niet de goedkoopste oplossing is, kan dit wel eens handig zijn. De woningen staan dicht op elkaar, dit kan je als een nadeel opvatten, maar ik vind het zo juist wel gezellig en sociaal. Zo leer je mensen sneller en op een leuke manier kennen. Wat moet je nou in een dorp? Er is geen eens een McDonald’s op een paar meter afstand… Maar geef toe, in de stad zijn er ook veel leuke restaurants waar je lekker kan eten. En wie houdt er nou niet van lekker eten?

Vaak vind ik een stad ook veel mooier. De groene grasvelden en loeiende koeien in een dorp vind ik maar niks, ik voel me meer thuis tussen de hoge gebouwen en het drukke leven in de stad. Ik kijk mijn ogen uit. In het dorp is alles hetzelfde, de buurten en open velden zijn hetzelfde. En in de stad heb je juist meer variatie.



Wat bij mij ook meetelt is mijn studie, na het VWO ben ik van plan om naar Utrecht te gaan en daar de Journalistiek opleiding te gaan volgen. Hierbij heb ik natuurlijk bewust niet voor Ede gekozen, omdat Utrecht nou eenmaal een super leuke stad is. In de stad zijn er ook veel uitgaansmogelijkheden, ik bedoel: die vindt je niet zo snel in een dorp. Op de een of andere manier heb ik ook het idee dat het uiterlijk in de stad een grotere rol speelt, dan heb ik het niet over of je lelijk of mooi bent, maar om de kleding. Je ziet veel verschillende stijlen, die je in een dorp bijna nooit tegenkomt. Mensen zijn zo verschillend, en dat zie ik écht alleen in de stad. Dat vind ik mooi om te zien.

Mijn keuze gaat ook uit naar de stad omdat daar de winkelketen te vinden zijn, welk meisje houdt er nou niet van winkelen? Het is handig dat je, bij wijze van spreken, zo de hoek om kunt lopen om een nieuwe outfit bij elkaar te gaan zoeken.

Mensen hebben altijd al tegen mij gezegd dat ik een echt stadsmeisje ben, en daar geef ik ze 100% gelijk in! Woon jij liever in een stad of in een dorp?

Mijn toekomst speelt zich over een tijd niet af in een boerendorp, maar in de bruisende stad. Hoewel ik wel ben opgegroeid in een dorp, i...