Hoeveel is mijn gezicht waard door al die (leuke) troep...

11:00 Nannick 0 Comments

... oké, troep is een groot woord. Als beautyblogger smeer je een hoop op je gezichtje, van reinigingsproducten tot glitter oogschaduw. Ik vind het allemaal heel erg leuk, dus we noemen het 'leuke troep'. Elke ochtend sta ik op en doe ik mijn make- up, en elke avond haal ik het er weer structureel vanaf. Wat je er allemaal per dag opsmeert, hangt af van de situatie en het persoon. Het ene meisje heeft meer make- up op haar gezicht zitten dan het andere meisje. Volgens mij gebruik ik heel veel make- up, als ik kijk naar de meiden om mij heen. Aan al die mooie make-upjes zit ook een prijskaartje. Dus.. je voelt hem al aankomen: hoeveel is mijn gezicht waard?



Wat ik per dag aan make- up gebruik is heel verschillend. Door de week gebruik ik het minimale, aangezien ik geen tijd heb om me 's ochtends voor school zo uitgebreid op te gaan maken. Ik draag wel gewoon make- up, maar geen oogschaduw of lipstick/gloss. Dat doe ik alleen als ik veel tijd heb, want om een mooie ooglook te maken heb je toch wel een aantal minuutjes nodig. En dat zit er op de vroege ochtend niet in.

Jullie hebben deze tag ongetwijfeld wel voorbij zien komen op andere blogs, maar ook ik was benieuwd voor hoeveel geld ik smeerseltjes op mijn gezicht smeer. Het is de bedoeling dat je de prijs van de make- upproducten die je gebruikt bij elkaar optelt. Dan kom je op een bedrag uit en dat moet de waarde van je gezicht voorstellen. Natuurlijk niet helemaal logisch, aangezien je telkens maar een klein beetje van een heel product gebruikt, maar het gaat om het idee.


De make-upproducten die ik heb gebruikt, met hun prijs:

Catrice Prime and Fine smoothing refiner - €4.99
Nivea BB Cream light - €9.49
Essence Eyeshadowbase - €2.49
Maybelline Super Stay 24h Concealer - €8.90
Catrice Skin Finish Compact Powder - €3.99
Essence Lash & Brow gel mascara - €1.99
Catrice Highlighter pen - €3.49
Hema wenkbrauwpotlood - €1.99
Essence Liquid Eyeliner - €2.49
Sleek Oh So Special palette - €7.95
L'oréal Paris False Lash Telescopic mascara - €15.99
Sleek Blush by 3 - €13

Het totaalbedrag is €76.76. Wat een mooi getal. Eigenlijk had ik dit wel een beetje verwacht. Ik gebruik over het algemeen geen dure producten, ik ben meer van de budget producten. Dit bedrag vind ik wel reëel. Gelukkig is het niet veel, maar toch zou ik wel is mijn hele stash willen tellen. Ik gok dat je dan op een bedrag uitkomt, waar je helemaal eng van wordt. Maar dat neemt te veel tijd in beslag, en ik wil het niet eens weten. Ik ben blij met mijn make-upjes, en ik heb er gewoon veel geld voor over!

Heb jij wel eens geteld hoeveel je gezicht waard is?

... oké, troep is een groot woord. Als beautyblogger smeer je een hoop op je gezichtje, van reinigingsproducten tot glitter oogschaduw. Ik v...