Wat ben ik van plan met 2013?

11:00 Nannick 0 Comments


De laatste dag van het jaar is aangebroken, jongens, over een paar uurtjes is het nieuwe jaar weer begonnen (ligt er overigens aan wanneer je dit leest, maar goed). Ik blijf het maar zeggen, maar het jaar is zo onvoorstelbaar snel gegaan. Vorig jaar herinner ik me als de dag van gister, terwijl het er toch echt 365 zijn. Bizar hoe snel de tijd kan gaan. Een jaar met ups & downs, ook al waren er mindere momenten: het belangrijkste is dat ik het allemaal heb overleefd.

Een nieuw jaar, nieuwe ronden, nieuwe kansen. Wat ik met 2013 aanmoet weet ik niet zo goed. Ik ga er in ieder geval een feestje van maken. Veel bloggen, hard werken voor school, uitgaan, leuke dingen met vriendinnen doen, nog meer dansen en nog meer lekkere dingen eten. Ik kan me geen beter leven voorstellen! Om helemaal terug te gaan naar het begin van het jaar, vind ik ook zo'n gedoe. Op oudjaarsdag is er altijd wel een moment waarop ik terugblik over het hele jaar. Dit schrijf ik nooit op, maar bedenk ik me altijd. Rome, Dresden en rood haar zal vast wel in het rijtje voorkomen. Ik vind het altijd moeilijk om te achterhalen wat je in één jaar hebt gedaan, da's veel hoor!

Maar goed, wat ik wil met 2013. Moeilijke vraag. Ik heb nooit voornemens, want ik ken mezelf. Ik heb zoveel zelfkennis dat ik bij voorbaat al weet, dat ik me nooit ga houden aan die voornemens. Mijn beauty voornemens van vorig jaar waren:
- Elke week minimaal één maskertje
- Elke dag mijn gezicht reinigen
Minimaal één keer in de week mijn nagels verzorgen
Meer verschillende producten gebruiken en niet altijd dezelfde!
Ik kan je vertellen, ze zijn allemaal compleet mislukt. Hier ben ik veel te ongeduldig voor. Daarom heb ik er voor gekozen om geen voornemens te gaan bedenken. Onzin! Ik geef aan wat ik wil met 2013, dus ik zet mijn doelen op een rijtje. Dat werkt voor mij denk ik veel effectiever. Hoop ik dan...

Overgaan naar 6 VWO
Dit doel staat bovenaan, ik werk hard voor 5 VWO en ik wil graag overgaan naar het laatste jaartje. Het zou helemaal een feest zijn als ik mijn examen haal. Maar dat staat op het lijstje voor 2014. Dat duurt nog te lang!

Meer artikelen online zetten wat betreft de site
Wat betreft de site was dit jaar positief en negatief. Om maar gelijk met de deur in huis te vallen: in 2012 heb ik weinig artikelen online gezet. Vaak was ik te druk met school, en hier baal ik echt heel erg van. Het liefste wil ik jullie elke dag verassen met een leuk artikel, maar dat gaat niet altijd op. Ik probeer heel vaak vooruit te schrijven, met de nadruk op 'proberen'. Het positieve was dat ik veel meer met bedrijven in contact ben gekomen, dat is echt leuk! In 2013 hoop ik nog meer te bereiken en nog meer te gaan verdienen met mijn blog.

Lekker kunnen genieten en leuke dingen doen
2013 wordt geen jaar waarin ik elke dag op mijn luie reet ga zitten. Ik ga dingen ondernemen. Leuke dingen die men niet zo snel vergeet. Super veel nieuwe ervaringen opdoen en genieten! Ik heb er nu al zin in.


Skills op gebied van fotografie verbeteren
Ik heb fotografie altijd al leuk gevonden, vroeger wilde ik zelfs fotografe worden. Achteraf bleek dat niet zo'n goed idee, en koos ik natuurlijk voor Journalist. Voor mijn site maak ik natuurlijk continu productfoto's, maar ook van de omgeving. Foto's maken vind ik gewoon super leuk om te doen, het is nog leuker als je steeds meer functies op je camera leert kennen. Zo worden de foto's steeds mooier, dat wil ik onder andere bereiken met mijn 'Zooom' tijdschrift. Die kreeg ik voor mijn verjaardag, maar ik heb er nog weinig in gelezen. Daar moet verandering in komen!

Elke dag schrijven
Meer schrijven is ook een belangrijk doel. Schrijven is naast dansen het liefste wat ik doe. Over welk onderwerp dan ook, er komt altijd wel iets leuks op papier (of beeldscherm) te staan. Voor sinterklaas vroeg ik een opschrijfboekje  en dat heb ik niet gedaan om er vervolgens niets in te gaan schrijven. Ik wil in 2013 elke dag iets schrijven, al is het maar een leuk of grappig momentje van de dag. Of een onderwerp waar je die dag ineens tegen aanliep. Ik zeg altijd: er is altijd wel iets om over te schrijven!

Minder verlegen zijn en meer zelfvertrouwen creeëren
Ik merk aan mezelf dat ik steeds minder verlegen word en dat ik langzamerhand steeds meer zelfvertrouwen krijg. Het is lastig, vroeger was ik een heel onzeker en verlegen meisje. En kijk wat ik nu ben? Een (soms, eigenlijk gewoon heel vaak) hyperactief meisje wat ook bij vreemden gewoon vrolijk rondhuppelt. Jep, that's me. Een hele verandering, als je het mij vraat. Maar toch, is er een klein iets wat me zo onzeker maakt, en dat wil ik zien kwijt te raken!

Laten we straks (om 12 uur of net daarvoor) met z'n allen terug kijken op 2012. Denk aan de positieve momenten, maar ook aan de negatieve. Je kunt het jaar afsluiten en weer vrolijk beginnen aan een fris en fruitig nieuw jaar. Happy us! Een jaar waarin we allemaal nog meer ervaring op willen doen, ik zeg: Let's begin!

Wat zijn jouw doelen voor het nieuwe jaar? Ik wens jullie allemaal een spetterend, vrolijk, goed, gek en awesome jaar toe! Liefs xx

De laatste dag van het jaar is aangebroken, jongens, over een paar uurtjes is het nieuwe jaar weer begonnen (ligt er overigens aan wannee...