Wat vind ik van BB Cream's?

20:35 Nannick 0 Comments


Je vind ze nu overal, bijna elk merk heeft er wel één in haar assortiment. Ze zijn er in allerlei verschillende kleuren en hebben allemaal dezelfde functies. Het hydrateert, egaliseert, camoufleert, verheldert, verzacht en beschermt je huid. We hebben het natuurlijk over de BB Cream. Je kunt er in Nederland niet meer omheen, want ja, een dagcrème en foundation in één is toch ideaal? Maar nadat er vele reviews op het internet zijn verschenen, lijken ze helemaal niet zo ideaal te zijn. Ik heb er 4 voor je getest en ik laat eens kort weten wat ik nou eigenlijk van BB Cream's vind. Zijn ze ideaal of niet?

Als je nu denkt 'BB wat?', maakt niet uit, ik leg het nog eventjes kort uit! Oorspronkelijk komt de BB (Blemish Balm) Cream uit Azië, daar was het een van de meest verkochte schoonheidsproducten. In Duitsland gebruikten dermatologen de BB Cream bij hun patiënten om de huid vlak na een laserbehandeling te verzachten en te helen. Daarna gebruikten Koreaanse actrices het, en werd het steeds populairder. Een BB Cream is zacht voor de huid en is dus geschikt voor alle huidtypen  Vooral als je een hele gevoelige huid hebt! Het heeft de vele voordelen van een foundation (o.a. dekking) en de verzachtende kenmerken van een gezichtscrème. 2 in 1 dus!


Een BB Cream heeft verschillende functies:
- Beschermen van de huid tegen zon en vuil
- Voeden van de huid
- Hydrateren van de huid
- Herstellen van de huid
- Camoufleren van oneffenheden
- Tegen gaan van huidveroudering
- Zorgen voor een frisse, stralende uitstraling

In het afgelopen half jaar heb ik heel wat BB Cream's getest, zowat elke die in de winkel kwam. In dit artikel bespreek ik er 4, de BB Cream van Garnier (de 1e variant), Nivea, het Kruidvat en Rimmel London.


Garnier
Dit vind ik de slechtste BB cream van allemaal. Garnier heeft inmiddels alweer haar 2e BB Cream uitgebracht, die gelukkig een stuk beter is! Garnier was een van de eerste Nederlandse drogisterijmerken met een BB Cream. Ik heb natuurlijk de lichtste variant. Ook al is dit de lichtste variant, hij is nog te donker en hij smeert niet goed uit. Overal zie je donkere en lichtere vlekken, het is alles behalve egaal. Bovendien is de dekking ook niet echt goed. Je kunt het geen BB Cream noemen, het is meer een hele slechte getinte dagcrème. En na een paar uur gaat 'ie al glimmen.

Prijs: €9.99


Nivea
Deze van Nivea is al een stuk beter. Ook Nivea heeft 2 verschillende kleuren uitgebracht, ik heb weer voor de lichtste tint gekozen. Deze Cream lijkt een stuk meer op een BB Cream. De dekking is voldoende, maar de kleur neigt naar oranje. Dus voor de bleke dames onder ons zal deze tint veel te oranje zijn. Deze van Nivea is wel een stuk egaler en smeert makkelijk uit, ook heeft 'ie (zoals we gewend zijn van Nivea) een lekker aangenaam geurtje.

Prijs: €9.65


Het Kruidvat
Na een tijdje kwam ook het Kruidvat met een eigen BB Cream met een wel heel voordelig prijsje. Ik was erg benieuwd, maar ook deze BB Cream was voor mij niet perfect. Dit is het typische voorbeeld van een licht getinte dagcrème. De dekking is ver te zoeken, ik heb wel het gevoel dat 'ie je huid verzorgt, maar het is verre van weg een BB Cream. Je ziet bijna niet dat 'ie op je huid zit, dus de dekking is heel slecht. Maar dat hoeft niet altijd slecht te zijn. Als je wel iets op je huid wilt smeren maar het liefst een minimale dekking wilt, dan is deze voor jou wel geschikt. Het verbergen van rode plekjes daar is 'ie niet zo goed in.

Prijs: €4.99


Rimmel London
Een pas uitgekomen BB Cream wat zorgt voor "een BB-lievable super skin"! Dit is mijn nieuwe liefde, dit noem ik pas een BB Cream! Hier ben ik echt helemaal happy mee. Het heeft een perfecte dekking, de kleur is precies goed voor mijn huid en het is de lichtste van allemaal die ik geprobeerd heb! De kleur blijft de hele dag goed op mijn huid zitten, zonder te glimmen. Voor mij is dit een goede BB Cream omdat ik de dekking van een foundation bij mij niet mooi vind, maar deze met een lichte structuur dus wel. En hij heeft SPF 25, het meest van alle 4! Bovendien ben ik bereid om 10 euro voor een goede BB Cream te betalen.

Prijs: €9.99


Van links naar rechts: Garnier, Nivea, het Kruidvat en Rimmel London. Hier kun je goed het kleurverschil zien. Die van Garnier heeft een gele ondertuin en die van Nivea een Roze. De laatste (van Rimmel) is duidelijk de lichtste kleur!



Ik heb alleen een full face foto van die van Rimmel, omdat dat mijn perfecte BB Cream is. Op de foto's draag ik alleen de BB Cream, zonder al de andere make- up producten! Hij oogt heel natuurlijk, je ziet mijn sproetjes nog en hij past perfect bij de kleur in mijn hals. Woehoe, we have a winner!

Voordat je een BB Cream koopt moet je voor jezelf wel duidelijk hebben wat je precies zoekt. Sowieso moet je kijken welke kleur beter bij je huid past. Maar zoals je hierboven kon lezen, kan je dus ook kiezen voor een "BB Cream" met een lichte dekking (zoals die van het Kruidvat). Maar net wat jij fijn vindt! En voor een BB Cream betaal je helemaal niet veel, dus dat is een groot voordeel.

Welke BB Cream is jouw favoriet? Heb je nog geen goede BB Cream gevonden? Geen paniek, waarschijnlijk komen er nog veel meer. Blijf zoeken!

Je vind ze nu overal, bijna elk merk heeft er wel één in haar assortiment. Ze zijn er in allerlei verschillende kleuren en hebben allemaa...