Andrélon Oil & Care mét arganolie

11:00 Nannick 0 Comments


Jullie hebben vast wel van arganolie gehoord! Het is een product uit het oosten wat je tegenwoordig in heel veel producten vindt. Het voedt je haar extra goed en is vrij populair in het oosten. In Nederland is dat al een tijdje, onder andere bij Andrélon. Het zorgt ervoor dat je haar niet pluist en voorkomt droog haar. De producten met arganolie liggen al een tijdje in de winkels, maar omdat ik er zo enthousiast over ben, wil ik jullie er toch iets over vertellen. Nieuwsgierig geworden?

De nieuwe Oil & Care haarproducten zijn al een tijdje uit en worden inmiddels door heel veel dames gebruikt. Een paar maanden geleden was ik benieuwd en gaf ik mijn haartjes om de dag een olie behandeling. Op zich best aardig aangezien ze elke dag met de stijltang te verduren hebben. Ik kocht het 1 minuut masker en het intensive serum- oil. Ik kocht ze in de aanbieding met 50% korting, dat scheelde een hoop. De producten zijn niet de goedkoopste.

"De Oil & Care lijn van Andrélon is speciaal ontwikkeld voor vrouwen met alle vormen van droog of pluizig haar. De nieuwe producten voeden en verzorgen je haar intensief en helpen pluis te voorkomen, waardoor je weer controle krijgt over je prachtige bos haar. Daarnaast trekken de producten snel in, zonder dat het je haar vettig maakt of verzwaart. Je natuurlijke uitstraling blijft hierdoor behouden. Het resultaat? Heerlijk zacht, soepel en luchtig haar waar je trots op mag zijn."
Dit is de complete Andrélon Oil & Care lijn:

  • - Shampoo €3.29
  • - Conditioner €3.39
  • - 1 minuut masker €3.99
  • - Anti- klit spray €3.39
  • - Kroescontrol serum- oil €5.99
  • - Kroescontrol crème €3.39
De prijzen zijn prima, lekker budget en de verwachtingen van dit product zijn erg hoog. Let's test!


Het 1 minuut masker is volgens Andrélon een wat zwaarder en intensiever product dan de conditioner. Wat mij betreft is het precies hetzelfde alleen de substantie is anders. Dit masker heeft een wat dikke substantie en is wit van kleur. Het ruikt, net als alle andere producten, echt goddelijk! Dit product gebruik ik altijd nadat ik mijn haar heb gewassen met (speciale gekleurde) shampoo. Het zorgt ervoor dat mijn haar weer heerlijk glad en makkelijk te kammen is. Mijn haar glanst weer en de droge puntjes zijn verleden tijd. Ik houd van dit product. Wel laat ik het langer dan 1 minuut zitten, ondertussen doe ik gewoon mijn andere douche rituelen.

Een aanrader dus!


In dit serum zitten fijne bestandsdelen zoals veel oliën, vitamine E en maïsolie. Maar ook siliconen! Ik let er niet echt op of een product siliconen bevat of niet, ik merk weinig verschil. In serums hebben siliconen wel een handige functie, ze maken je haar namelijk glanzend en glad. Een serum is een veelzijdig product, je kunt het voor (het biedt bescherming tegen de hitte van een stijl- of krultang) of na het stylen gebruiken, of als finishing touch nadat je je haar gewassen hebt. 

Deze olie is echt een uitkomst voor mijn droge en gespleten haarpunten. Het is een pompflacon en met 1 pompje heb ik genoeg voor mijn haar. Het maakt mijn haar niet vet, op welke manier ik het ook gebruik. Ik gebruik het het liefst als ik mijn haar net gewassen heb. Wederom weer een lekkere geur en een geweldige werking. Er zit 75ml in, dus daar ben je wel even mee zoet.


Ik ben erg heel erg tevreden met deze producten. Ze ruiken lekker, voeden mijn haar perfect en het aller belangrijkste: ik heb geen last meer van pluizig haar. De marokkaanse arganolie heeft mij overtuigt, ik wil meer!

De Andrélon Oil & Care producten zijn te koop bij diverse drogisterijen. Wat vind jij van deze producten en wat is jouw favoriet?

Jullie hebben vast wel van arganolie gehoord! Het is een product uit het oosten wat je tegenwoordig in heel veel producten vindt. Het v...