De lente mag op zich wel komen..

11:00 Nannick 0 Comments

Het is al 8 dagen officieel lente en merken we er iets van? Nee! Helemaal niets. Wat is dit nou weer voor een lente, de wind is zo koud dat je oren van je hoofd vriezen en de temperaturen liggen nog steeds dicht bij het vriespunt. Lente à la Nederland. Nederland leert het ook nooit. Omdat de winter al zo lang heeft geduurd en vorig jaar onze zomer ook niet top was, vind ik dat wij echt een lekkere warme zomer verdienen. Beetje jammer dat we daar nog niets van merken. Om toch de lente in je bol te krijgen, ga ik jullie een handje helpen. Ik geef jullie 10 redenen waarom de lente leuk is. Is er überhaupt iemand op de aarde die niet van de lente houdt?



- Opstaan met het zonnetje en fluitende vogeltjes
Wilt men een nog groter zomergevoel? Wakker worden met zonnestralen in je gezicht en fluitende vogeltjes die je wekken om op te staan. Kan een mens het nog beter hebben? Met een vrolijk gevoel je bed uitstappen en vervolgens buiten in de zon je ontbijt opeten. Summer feeling!

- Langer licht
Het is toch deprimerend als je van school naar huis fietst in het donker? Het komt regelmatig voor dat ik tot 5 uur op school ben en dan is het wel fijn als het nog licht is en het zonnetje nog schijnt. Lekker chill naar huis fietsen. Ik heb het gevoel dat ik veel meer kan doen en 's avonds nog met vrienden buiten zitten.

- Een al blijheid
Het is een feit. Mensen zijn nou eenmaal vrolijker als het zonnetje schijnt en als de lente begint. Bij mij is dat ook het geval. Eigenlijk ben ik altijd wel een vrolijk hyper meisje maar als de zon schijnt net een klein beetje meer. Men staat letterlijk en figuurlijk een stuk zonniger in het leven.

- Zomerkleren en zonnebrillen
Winterkleding is leuk, maar zodra de voorjaarscollectie weer in de winkels ligt maakt mijn hart ook altijd even een sprongetje. De frisse en kleurrijke lentekleuren zie je opeens overal verschijnen. Mensen dragen veel meer kleurrijke shirtjes en laten de saaie donkere kledingstukken in de kast liggen. En ja een zonnebril, ziet er leuk uit en beschermt je ogen ook nog eens.

- Bruin worden en genieten van de zon
Genieten van de zon, tegelijkertijd nergens aan denken en bruin worden. Heerlijk. Al geldt dat laatste niet voor mij, want ik blijf voor eens en altijd een spook. Buiten dat, vind ik het wel heel lekker. Laat de zon maar komen!

Genoeg redenen waarom het zonnetje en de warmere temperaturen hun aanstalten wel snel mogen maken. Ik kan niet wachten tot de zomer en ga ook zeker niet meer klagen dat ik het te warm heb. Na zo'n winter, jezus.

Wat is voor jou een goede reden waarom de lente zo leuk en vrolijk is?

Het is al 8 dagen officieel lente en merken we er iets van? Nee! Helemaal niets. Wat is dit nou weer voor een lente, de wind is zo koud dat...