Essence superfine eyeliner pen

16:42 Nannick 0 Comments


Eyeliner pennen, ik heb er altijd ruzie mee. Of ze zijn te dik of te dun, of ze hebben geen goede intense kleur of het is gewoon een irritante pen waar ik niet mee overweg kan. Een tijdje geleden kon ik goed met deze vorm van eyeliner overweg, maar nu is het echt een regelrechte ramp. Toen ik voor het nieuwe schap van Essence stond, wreef ik denkbeeldig over mijn hart en besloot ik weer eens een eyeliner pen te proberen. Deze superfine eyeliner van Essence in de kleur zwart ging met mij mee naar huis.

Vinden jullie deze superfine eyeliner pen ook niet lijken op de Master Precise van Maybelline? Ik heb deze nog nooit gekocht, maar uit reviews bleek dat hij snel uitdroogt. Laten we kijken of deze dat beter kan.


De eyeliner kost €2.99 per stuk en is te koop bij het Kruidvat.


Superfine is 'ie zeker. Jezus, wat een dunne stift. Zo dun dat je er zonder enige moeite een prachtige wing eyeliner mee zou kunnen zetten. Je leest het goed: "zou", want ik kan er totaal niet mee overweg. 3 euro in de prullenbak gegooid, ik probeer het serieus nooit, maar dan ook nooit, meer. Misschien zijn er anderen die hier wel mee overweg kunnen?


De kleur is niet helemaal zwart, maar als je een paar keer over het lijntje gaat is dat ook weer opgelost. Als je wat harder drukt krijg je een dikkere lijn en bij zachte druk een dunne lijn. Maar net wat jij het mooiste vindt! De kleur is in ieder geval wel goed waterproof, een fietstocht door de sneeuw overleefd 'ie met gemak. En ook met het verwijderen van de make- up is 'ie best hardnekkig.


Ik denk dat het gewoon een kwestie van wennen is. De stift is onwijs dun waardoor het heel flexibel beweegt, nou dan komt er bij mij geen recht lijntje. Op de bovenstaande foto ziet het er nog best goed uit, maar het proces verliep niet zo soepeltjes. Ik ga nog eventjes door oefenen om deze eyeliner onder de knie te krijgen.

Buiten mijn geklaag om is het een goede eyeliner, je moet alleen met zo'n dunne punt om kunnen gaan. Houd je net zoals ik niet van dunne stiften maar wel van een iets dikkere dan heeft Essence daar ook nieuwe eyeliner pennen voor. En voor het kleine prijsje hoef je het niet te laten liggen.

Essence Superfine eyeliner pen kost €2.99

Eyeliner pennen, ik heb er altijd ruzie mee. Of ze zijn te dik of te dun, of ze hebben geen goede intense kleur of het is gewoon een irri...