Essence Stay matt lip cream

19:18 Nannick 0 Comments


Ze zijn mat, ze zijn mooi en ik houd van ze. Ik heb het over de Essence stay matt lip creams die sinds kort zijn toegevoegd aan het assortiment. En oh, wat ben ik daar blij mee. Een hele tijd geleden gebruikte ik altijd de Stay With me longlasting lipglosses en die waren ook een grote favoriet van me. Toen ik deze voorbij zag komen was ik gelijk verkocht. Benieuwd waarom ik ze juist zo goed vind? Lees dan even verder.


In totaal zijn er 4 kleuren:
- Silky Red
- Velvet Rose
- Smooth Berry
- Soft Nude

De lipcreams kosten €1.99 per stuk. Geen geld, waardoor ik de neiging had om ze gewoon alle 4 mee te nemen, maar ik hield me in en bedacht me dat ik dat geld beter aan iets anders zou kunnen uitgeven.



Ik heb dus 2 kleuren: Silky Red en Velvet Rose. Allebei de uitersten van elkaar, maar ik ben nou eenmaal een sucker voor zowel rood als nude kleuren. De applicators zijn dood normaal, ze hebben geen andere vorm waardoor het makkelijker zou moeten zijn om de kleur aan te brengen. Terwijl ze dat bij de glosses wel hebben (de niet- matte versie van de 'Stay with me' lijn). De applicator is dus minder spectaculair, maar het resultaat blijft hetzelfde.

En waaauw wat zijn de kleuren mooi! De pigmentatie is dik in orde en de kleuren zijn perfect mat!


Velvet rose is een mooie lichtroze kleur. Neigt een beetje naar perzik, maar in combinatie met mijn witte huid lijkt 'ie eerder roze. Behalve dat de kleur mooi is, droogt 'ie ook niet uit en blijft de kleur perfect zitten.

Silky red heeft een hele andere kleur dan Velvet Rose. De kleur is even goed gepigmenteerd en blijft ook net zo perfect zitten als de andere kleur. Deze rode kleur is echt per-fect mat, zo mooi!

De houdbaarheid van de lip creams vind ik beter dan verwacht. Ze overleven makkelijk een paar drankjes en een pak koekjes. Een avondmaaltijd gaat wat lastiger, maar ik vind ook niet dat je dat kan verwachten van deze lip creams. Bijwerken moet je toch. De lipcreams drogen mijn lippen niet uit en blijven ook perfect op de plek zitten, zonder scheurtjes of wat dan ook. Oh, en niet te vergeten ze smaken en ruiken ook heel lekker naar vanille!

Ik heb eigenlijk niks negatiefs over ze te zeggen, ik vind ze gewoon heel erg leuk en draag ze super vaak!

Ze zijn mat, ze zijn mooi en ik houd van ze. Ik heb het over de Essence stay matt lip creams die sinds kort zijn toegevoegd aan het ass...