Kruidvat professional make- up kwastenreiniger

15:36 Nannick 0 Comments


Het schoonmaken van je kwasten is niet het meest geliefde klusje in de beauty wereld. En dat is nog zacht uitgedrukt. Kwasten gebruik je (bijna) elke dag en je moet ze eigenlijk minimaal een keer per week wassen. De dame hier heeft het gepresteerd om haar kwasten een maand lang niet te wassen. Tja, kwasten wassen is gewoon niet mijn favoriete bezigheid. En dan heb ik ze allemaal schoon, worden ze de volgende dag weer vies. Dan denk ik bij mezelf ook van laat maar zitten. Enige vorm van luiheid treedt op. Maar toen... deed de make- up kwastenreiniger van het Kruidvat haar intrede. Mijn kwasten stonden te shinen van frisheid!

De kwastenreiniger is bij het Kruidvat te koop voor maar €2.99. Dat is toch wel even wat anders dan de ziek dure prijzen van le MAC.

De verpakking is strak en clean, je zou haast niet zeggen dat het van de Kruidvat af komt. Ik vind alleen de verpakking zo onhandig groot, terwijl de flacon niet eens zo groot is. Dit zet het Kruidvat zelf op de verpakking, inclusief een instructie van hoe je je kwasten schoonmaakt.
"Kruidvat Professional Make- up Kwastenreiniger reinigt, verfrist en houdt de vezels zacht. De reiniger is geschikt voor kwasten met synthetische en natuurlijke haren. Ideaal om dagelijks te gebruiken, want de kwast is snel weer droog en klaar om te gebruiken. Regelmatig reinigen met Kruidvat Professional Make- up Kwastenreiniger verlengt de levensduur van de kwasten.
Tip: Reinig make- up kwasten vanaf het begin minimaal één keer per week. Vanwege hygiëne, maar ook omdat ze dan prettig blijven aanvoelen. 
 
Gebruiksaanwijzing: Breng Kruidvat Professional Make- up Kwastenreiniger aan op een droge tissue. Wrijf de kwast hierin voorzichtig schoon tot hij niet meer afgeeft. Laat de kwast vervolgens aan de lucht drogen. Niet uitspoelen.
Waarschuwingen: Vermijd contact met de ogen. Buiten bereik van kinderen bewaren."


Ook al legt Kruidvat het op de achterzijde van de verpakking uit, ik doe het gewoon lekker handiger via foto's! Stap 1: breng het vloeistof op een papiertje of wattenschijfje aan. Stap 2: wrijf met je kwast over het papiertje net zolang totdat 'ie er fris uitziet en geen vuil meer afgeeft. En dan zijn je kwasten weer fris en fruitig. Ik moet er wel bij vermelden dat het alsnog verstandig is om je kwasten met, bijvoorbeeld, babyshampoo te wassen voor een wat grondige wasbeurt. Deze kwastenreiniger is meer bedoeld als touch up. En je snapt natuurlijk wel dat ik daar niet in trap en het wel goed vind zo! Ik ben gewoon te lui om mijn kwasten te wassen.

Conclusie: ik vind het een goede reiniger. Het heeft een lekker geurtje, maar ik kan niet thuisbrengen waar het naar ruikt. De geur is niet heel erg aanwezig. Mijn kwasten zien er na het schoonmaken weer fris en fruitig uit. Gelukkig is de reiniger niet zo hardnekkig dat er na het schoonmaken meer haren op het doekje zit dan op de kwast zelf. Het enige minpunt waar ik iedere keer op stuit is de opening. Kruidvat had beter een spray kunnen gebruiken, dan was het product ook langer mee gegaan. Nu heb je een normale opening en moet je oppassen dat je niet gelijk het hele flesje leeggiet.

Ik ben enthousiast! Als deze op is ga ik hem sowieso weer opnieuw kopen, of zijn er mensen die de kwastenreiniger van de HEMA beter vinden? Zijn jullie overigens ook zo lui op gebied van kwasten schoonmaken?

Het schoonmaken van je kwasten is niet het meest geliefde klusje in de beauty wereld. En dat is nog zacht uitgedrukt. Kwasten gebruik je ...