Nieuwe geuren: 4711, S'Oliver & New Yorker

19:13 Nannick 0 Comments


Yay 3 nieuwe geuren om te reviewen, me likes! Een eau de cologne klinkt voor mij echt oud. En vooral als je het merk 4711 noemt. Ben ik de enige die dan een oud omaatje voor zich ziet, die als een gek door het huis zit te sprayen? Eau de cologne komen we tegenwoordig bijna niet meer tegen, 4711 brengt het in een nieuw jasje op de markt! De New Yorker heeft sinds kort ook parfums in haar assortiment, zouden die dan net zo verrassend zijn als hun kledingassortiment (not)? En maakt, voor mij beter bekend als een schoenenmerk, s. Oliver mij blij met haar nieuwe parfum?



4711 is al een heel oud parfum merk wat voornamelijk eau de cologne op de markt brengt, Pink Pepper & Grapefruit is daar één van. Ik was erg verrast toen ik deze ontving. De flacon is werkelijk prachtig, simpel maar de textuur van de flacon is zo mooi. Het kijkt zo old school. De geur is ongelooflijk fris en fruitig. Het is niet zo maar een geurtje wat ik op zou doen, maar men zegt dat eau de cologne ook te gebruiken is als luchtverfrisser. En ik moet zeggen dat ik hem dan heel lekker vind. Mijn kamer ruikt lekker fruitig en de geur is niet storend. Zelf zou ik het nooit op me lichaam spuiten, zeker niet in de winter omdat hij daar te fris voor is.

Wat zegt 4711 zelf over dit frisse geurtje: ”Fruitig-fris, kruidig en opwekkend zoals een avontuurlijke expeditie naar de tropische wouden van Zuid-Amerika. In de warme, vochtige lucht drijft de geur van bedwelmende roze peper die in dikke bosjes op de hoge Braziliaanse peperbomen groeit. Sappige grapefruit zorgt voor een levendig contrast en geeft de geur een verfrissend karakter. Het resultaat is een pure joie de vivre geur voor een instant gevoel van geluk.”

Eau de Cologne Natural Spray – Pink Pepper & Grapefruit – 50ml – €18,95
Eau de Cologne Natural Spray – Pink Pepper & Grapefruit – 170ml – €35,95


Deze fel roze flacon van de New Yorker valt gelijk op. De flacon is van glas en de dop van kunststof. Het vierkante blok is knal roze en loopt over in lichtroze (ombre). Ik ben er nog steeds niet over uit of ik de flacon wel mooi vind, naar mijn mening is 'ie iets te kinderachtig. Maar mijn stelling is nog altijd het gaat om de geur! De topnoten van deze geur zijn: groene appel, zwarte bes en bosaardbei. De hartnoten zijn zomerbloesem, freesia en pioenroos. En ten slotte de basisnoten zijn: sandelhout, witte musk, frambozenessence. Alles bij elkaar is het een heel fris en zoet geurtje, naar mijn mening iets te zoet. Niet mijn type geur, maar voor anderen die van zoete geurtjes houden juist wel! New Yorker heeft ook parfums voor jongens.

Eau de Toilette – Style Up – 30ml – €10,95
Eau de Toilette – Style Up – 50ml – €15,95
Soft Cream Shower Gel – Style Up – 150ml – €7,50


s. Oliver kende ik voornamelijk van haar schoenen, maar toen ik de parfum "Soulmate" binnen kreeg was ik blij verrast. Ik hou van dit geurtje, echt heel anders dan die van 4711. Het is een wat zwaarder geurtje. Bovendien is dit ook een eau de toilette. Het is een wat onopvallende geur, een lekker zacht maar toch zware geur. Je ruikt mandarijn, rode bes, peperbloem, fresia, heliotroop, pioenroos, witte musk, katoenplant en tonkaboon. De geur blijft bij mij lang hangen, ik heb er een nieuwe favoriet bij! Het is een geur die niet snel verveeld en iedereen wel zal aanspreken.

Eau de Toilette s. Oliver Soulmate women – 30ml – €16.95
Eau de Toilette s. Oliver Soulmate men – 30ml – €16,95

Mijn favoriet van deze drie is duidelijk die van s.Oliver. Style Up van de New Yorker is voor mij net te zoet en ruik ik net naar een snoepjeswinkel. De eau de cologne van 4711 ruikt erg fris en fruitig, ik gebruik hem als luchtverfrisser voor in mijn kamer en mijn kamer ruikt lekker fruitig. Yay!


Heb jij nog een eau de cologne en gebruik je hem ook daadwerkelijk?

Yay 3 nieuwe geuren om te reviewen, me likes! Een eau de cologne klinkt voor mij echt oud. En vooral als je het merk 4711 noemt. Ben ...