#examenjaar

16:25 Nannick 0 Comments


Waarom is het examenjaar zo verschrikkelijk druk en saai? Sowieso school is saai. Ik wil iets leuks studeren. Studeren waar ik iets aan heb voor later. Niet dat hetgeen wat ik nu leer niet handig is voor later, maar ik wil gewoon naar mijn baan kunnen studeren. En daarmee bedoel ik dat ik wil studeren wat ik later voor mijn baan nodig heb. Al jaren heb ik in mijn hoofd dat ik journaliste wil worden. Toevallig was ik vandaag naar een open dag van Zwolle, daar ging ik naar de opleiding Journalistiek. Kijk, dat is nou leuk. Saaie vakken als Algemene Natuurwetenschappen en Duits, toedaloe motherfuckers. Vakken waar ik het nut niet van inzie vind ik zo saai, maar werken in een radio- of tv studio en schrijven lijkt me geweldig om dat mijn hele opleiding lang te doen. Mijn idee over journalistiek is nou ongeveer een regenboog met allemaal blije dansende My Little Pony's eronder, maar tijdens die opleiding zullen er ook wel wat saaie dingen zijn. Maar who cares, ik studeer journalistiek. Elke mogelijke studie die ik mij nog kan bedenken lijken mij ellendig saai.

Voordat ik dit allemaal in me hoofd haal moet ik natuurlijk nog wel mijn examen halen, en daar ben ik heel druk mee. Het examenjaar is zo druk, wat ik overigens niet had verwacht na mijn overstap van VWO naar HAVO, dat ik geen eens tijd meer heb voor mijn blog. Meh. Vind-ik-niet-leuk. Maar nu ik mijn SE- WEEK heb gehad heb ik weer wat vrije tijd en bestaat mijn dag niet 24/7 uit het uitzicht wat je hierboven op de foto ziet. Hallo bloggingzz!


Examenjaar = ellende.

Waarom is het examenjaar zo verschrikkelijk druk en saai? Sowieso school is saai. Ik wil iets leuks studeren. Studeren waar ik iets aan h...