Goede voornemens?

11:00 Nannick 0 Comments

Het is nu 25 januari, 25 dagen geleden begon het nieuwe jaar. Net zoals de afgelopen 2 jaren bedenk ik me voornemens, maar elk jaar bedenk ik me dat het maar dom gelul is. Waarom zou ik voornemens bedenken? Mijn leven is toch al perfect en de behoefte om iets te veranderen heb ik niet. Oké mijn leven is niet perfect en een aantal dingen zou ik ook wel willen veranderen, maar dit jaar heb ik daar geen zin in. Toch, tegen al mijn gedachten in, bedacht ik 2 voornemens. Dit keer voor alleen januari, want ik ken mezelf en ik houd me niet een heel jaar aan 2 stomme regels. En ik had me toch een voornemens bedacht jongens.



1. STOPPEN MET ONNODIG VEEL SNOEP, CHIPS, KOEKJES EN ANDERE ONGEZONDE DINGEN ETEN.

Ja, daar ben ik best wel goed in. Ik heb een figuur waar veel meiden van dromen maar toch heb ik het gevoel dat een of twee pakken koekjes per dag niet heel gezond zijn. En zoals elk meisje wil, wilde ik dat ook: een nog mooier lichaam creëren. Ik zou de hele maand januari niet naar het dorp gaan tijdens tussenuren op school, ik hield me in mijn tussenuur maar braaf bezig met mijn huiswerk. Dit lukte nog wel. Op school. Maar zodra ik naar huis fietste ging ik langs de C1000 en haalde ik wat lekkers. Ja, dit voornemen schiet zo niet erg op hè? En thuis at ik het met een big smile op. Hoewel ik soms ook wel fruit had gekocht, maar als ik dit één keer doe heeft dat geen nut. Voornemen 1 was na een paar dagen: FAILED.

2. 365- PHOTO PROJECT

Iets wat ik al 3 jaar lang elk jaar vol probeer te houden, maar nog steeds niet lukt: het "neem-elke-dag-een-foto-project". Dit jaar probeerde ik het weer en met volle moed, ik maakte 1 januari een foto. Dit jaar zou het me echt lukken, want het is leuk om na een jaar elke dag een foto te hebben. Ik downloadde de app en ging aan de slag. De app zou me zelfs elke dag herinneren aan het feit dat ik nog een foto moet maken. Het was zo erg dat ik op 2 januari al was vergeten een foto te maken. Nog erger is dat ik daar 5 januari pas achterkwam. Voornemen 2 was dus echt een RAMP.

Conclusie: ik bedenk nooit meer goede voornemens. Een jaar zonder voornemens gaat misschien nog wel beter dan mét!

Het is nu 25 januari, 25 dagen geleden begon het nieuwe jaar. Net zoals de afgelopen 2 jaren bedenk ik me voornemens, maar elk jaar bedenk i...