Essence My Skin

11:00 Nannick 0 Comments


De Essence My Skin producten kennen we al een tijdje, maar ze zijn een tijdje uit de schappen geweest. Ze zijn terug met een nieuwe look voor zowel de binnenkant en de buitenkant. Tijd voor een review dus. Essence heeft producten voor de jonge huid in twee varianten. Één voor de normale huid en één voor de wat vettere huid. Ik heb deze leuke producten voor de wat vettere huid getest.


De Essence My Skin lijn heeft 2 soorten producten. De producten voor de normale huid bevatten limoen en komkommer en geven de huid een frisse boost. De producten voor de gemengde tot vette huid bevatten lychee en druiven die voor een milde verzorging zorgen. Een groot pluspunt is dat de producten van Essence My Skin geen siliconen en parabenen bevatten. Extra goed voor je huid dus.



De collectie bestaat eigenlijk uit 3 producten, maar ik heb alleen de cleansing gel en de matterende crème. De producten voor de gecombineerde huid zijn speciaal gemaakt om de glanzende huid tegen te gaan. Ze geven je huid een matt effect. Weg met die vette t-zone! Het belooft ook de poriën minder zichtbaar te maken en buiten dat is het ook te gebruiken voor de gevoelige huid.


Mattifying cream 
Deze crème moet er dus voor zorgen dat mijn huid minder vet is maar wel verzorgd. Er zit een speciaal soort poeder in het product wat voor het matterend effect zorgt. Ik heb dit product telkens gebruikt wanneer ik mijn make- up er af haalde. Eerst gebruikte ik de gel en dan de crème. De crème is wit en makkelijk te doseren. Het heeft een lekkere, maar niet een te aanwezige geur. Maar werkt het nou echt? Ik merk wel dat het mijn huid super goed verzorgd, maar de vette gedeeltes op mijn huid worden nou niet echt minder. Maar dat heb ik eigenlijk met elke crème, dus misschien is mijn huid gewoon eigenwijs haha!



Mattifying cleansing gel
En dan de cleansing gel! Deze heb ik direct gebruikt nadat ik mijn make- up eraf haalde. Ik maak mijn gezicht een beetje vochtig en breng de gel op een wattenschijfje aan. Daarmee ga ik met ronddraaiende bewegingen over mijn gezicht. Wanneer ik dat lang genoeg gedaan heb spoel ik het weer af met water. Het handigste is om dit gewoon onder de douche te gebruiken. Ik ben met deze gel super tevreden, want het reinigt mijn gezicht echt goed. Buiten dat merk ik dat mijn gezicht ook wat minder vet is. 


Links heb ik de cleansing gel aangebracht en rechts de cream. Beiden zijn het goede producten. Ze verzorgen mijn huid goed. Deze producten zijn geen wondermiddeltjes, want puisten houd je toch wel. Je kunt het verminderen door goed je gezicht te reinigen, en dat kan prima met deze producten. Het zijn fijne producten die hun beloftes waarmaken voor een fijn prijsje. 

De cleansing gel is te koop voor €2.69 en de crème voor €2.29 bij het Kruidvat en Trekpleister.

De Essence My Skin producten kennen we al een tijdje, maar ze zijn een tijdje uit de schappen geweest. Ze zijn terug met een nieuwe loo...