Hoe kom je moeiteloos uit je bed?

11:00 Nannick 0 Comments


's Morgens uit je bed komen, een van de moeilijkste dingen in het dagelijks leven. Toch zijn het dingen die je elke ochtend moet. Maar hoe kunnen we deze activiteit makkelijker maken. Met andere woorden: hoe kom je moeiteloos uit je bed? Sommigen zijn er van overtuigd, dat dat gewoon geen optie is. Maar als je je gewoon goed voorbereid kan opstaan een eitje zijn. Scheelt een hoop, zo kun je dus ook 's ochtends blij zijn. Zo begin je de dag gelijk een stuk beter, dan wanneer je chagrijnig je bed uitstapt. 


Oke ik zal er niet omheen draaien, opstaan is nou eenmaal geen pretje. Vooral niet als je een hoop te doen hebt. Ik heb een paar tips die je misschien helpen om moeiteloos uit je bed te komen.

Structuur

's Ochtends vind ik het fijn om structuur te houden. Elke ochtend is het weer hetzelfde liedje als ik opsta. Zo vergeet ik ook niks. Bovendien is het wel lekker, je hoeft niet na te denken over wat je nog moet doen. Je gaat het rijtje gewoon af. 

Voorbereidingen treffen

Als je een paar dingen 's avonds voordat je naar bed gaat doet, hoef je in de ochtend niet veel meer te doen. Leg bijvoorbeeld 's avonds je kleren klaar voor morgen en dek alvast de keukentafel. Je kan ook alvast je brood smeren, maar ik hou daar nooit zo van. Vaak heb ik ook beneden mijn tas al klaar staan.



Leuk vooruitzicht

Plan voor elke dag iets leuks, het kunnen ook kleine dingetjes zijn, zoals lekker brood bij de bakker halen. Wanneer je iets leuks hebt gepland kom je makkelijker uit je bed, dan wanneer je allemaal stomme dingen moet gaan doen. Maak het je zelf dus aantrekkelijker om je bed uit te gaan.

Omgeving

Zorg ervoor dat de zon in je kamer kan schijnen, zo is het al een beetje licht in je kamer (behalve in de winter natuurlijk) en wordt je al heel anders wakker. Wanneer het zonnetje op mijn gezicht schijnt ben ik zo mijn bed uit, het is mooi weer en daar word ik blij van.
Veel mensen hebben ook een hekel aan het geluid van een wekker, wat ik heel begrijpelijk vind. Kies een minder akelige toon en wordt bijvoorbeeld wakker met je favoriete muziek. Als je dan nog chagrijnig uit bed komt, dan weet ik het ook niet meer. 


Heb je na deze tips nog steeds moeite met opstaan? Dan ben je gewoon niet gemaakt voor het opstaan.

's Morgens uit je bed komen, een van de moeilijkste dingen in het dagelijks leven. Toch zijn het dingen die je elke ochtend moet. M...