Slaapkamer inrichten?

11:00 Nannick 0 Comments


Je eigen slaapkamer inrichten en een plek creëren waar je je eigen kan ontspannen, dat is een wens van iedereen. Zo ook voor mij. Ik ben altijd bezig om mijn kamer nog leuker te maken, maar soms zijn mijn ideetjes gewoon even op. En dan is het internet super handig om inspiratie op te doen. Want alleen een bed en een leuk behangetje is niet alles wat je nodig hebt voor een leuke kamer. Ik geef je wat tips, waar je aan kunt denken als je je slaapkamer gaat inrichten. 


Inspiratie opdoen 
Zoals ik al zei is het handig om inspiratie op te doen. Maak een lijstje met wat je echt op je kamer wilt hebben en wat nodig is. Bedenk eventueel al hoe je kamer eruit moet zien, dat maakt het wat makkelijker om te zoeken. 
Nu kun je inspiratie op gaan doen. Ga websites op het internet af, blader door tijdschriften of bezoek showrooms. Of neem gewoon een kijkje bij iemand anders in de kamer. Zo kom je misschien ook leuke dingen tegen, die ook leuk zijn in jouw kamer. 



Bed

In je slaapkamer zul je de meeste tijd in je bed doorbrengen. Misschien ben je er niet van bewust, maar toch is het zo. Het is daarom belangrijk om een comfortabel bed uit te kiezen. Ga niet altijd voor het goedkoopste, want je moet wel een goede nachtrust hebben. Want zonder nachtrust, bereik je niks.

Andere tips


  • Heb je een kast op je kamer, plak er een spiegel op. Zo lijkt je kamer optisch groter. 
  • Maak gebruik van verschillende groottes. Bij een kleine kamer is het slimmer om een paar grote objecten te gebruiken. Met kleine objecten lijkt je kamer een stuk kleiner. 
  • Kies de juiste kleuren. Kleuren hebben namelijk invloed op je gemoedstoestand. Kies dus voor rustige kleuren, dit is ook het mooiste. Vermijd dus alle felle kleuren.
Een slaapkamer inrichten is super leuk, maar het kost wel tijd. Probeer niet te haasten, denk rustig na over wat je allemaal in je slaapkamer wilt. Het is niet de bedoeling dat je na een week alweer alles verandert. Het is ten slotte niet gratis. Jammer genoeg. 

Hopelijk heb je wat aan deze tips gehad!

Je eigen slaapkamer inrichten en een plek creëren waar je je eigen kan ontspannen, dat is een wens van iedereen. Zo ook voor mij. Ik ben ...