Waar word ik blij van?

11:00 Nannick 0 Comments


Soms heb je van die dagen waarop je niet blij bent, juist dan is het goed om te denken over de blije dagen. Eerlijk gezegd kan ik van heel veel dingen onwijs blij worden, soms ook van hele kleine dingetjes. Nou kan ik niet 14.000 dingen bedenken waar ik blij van wordt, maar ik kan er wel een hoop opnoemen. Lees in dit artikel de dingen waar ik blij van word en bedenk ook eens waar jij nou blij van wordt.

Ik heb het niet over de momenten waarbij ik voorzichtig glimlach, maar de momenten waarbij ik met een grote grijns op mijn gezicht rondloop. 
  • Laat ik maar gelijk met de deur in huis vallen; ik word blij van eten. Sommigen kunnen zich dit niet voorstellen, maar toch is het zo. 's Ochtends sta ik op en denk ik over het avondeten, hoewel sommigen dan al gelijk beginnen te kokhalzen. Ik kan gewoon onwijs genieten van lekker eten, je zult me op die momenten dan ook niet chagrijnig aan tafel zien zitten. Soms wil ik eindeloos eten bestellen, maar er komt helaas een moment dat ook ik vol zit.
  • Ik ben ook super blij als ik een leuke tijd met vrienden en/of vriendinnen heb. Lekker gek en gezellig met elkaar omgaan. Ken je die momenten dat je samen zo hard moet lachen dat je er buikpijn van krijgt? Nou, daar kan ik ook blij om worden.
  • Ik word blij als ik bij iemand ben waar ik graag wil zijn, zoals mijn vriend. Lekker chill een avondje film kijken en knus tegen elkaar aankruipen of ergens wat drinken. Zulke avonden mogen wat mij betreft eindeloos duren. 
  • Na een super lange periode vrij weer kei hard aan het werk gaan. Ik heb dat nu ook met school, ik was mijn 3 maanden lange vakantie alweer helemaal zat en ik stond weer te popelen om aan een nieuwe opleiding te beginnen. Nu ben ik super gemotiveerd en heb ik alles onder controle, dat is echt fijn.

  • Ik word ook blij van het moment dat ik 's avonds in mijn bed lig en dat er geen wekker is die me de volgende ochtend abrupt wakker maakt. Is het heel raar als ik zeg dat ik dan ook echt met een glimlach in bed lig en vredig in slaap val? Haha!
  • Wanneer ik het eventjes nodig heb: een dikke knuffel van iemand krijgen. En dan heb ik het niet over een slappe knuffel, maar een stevige knuffel. Dat helpt bij mij echt goed en daarna ben ik weer blij! Behalve als ik zo stevig geknuffeld ben dat ik er een botbreuk aan over heb gehouden.
  • Als ik een leuk of grappig berichtje van iemand krijg kan ik me daar kapot om lachen en dan voel ik me vrolijk. Ik zit regelmatig ook hardop te lachen en dan kijken mensen mij met een vragend hoofd aan en vragen ze zich waarschijnlijk af waarom ik in godsnaam hardop lach. Ik bedoel dat doet toch niemand? Uhu. 
Geloof me, zo kan ik nog wel even doorgaan. Er zijn zoveel momenten waarop ik echt blij ben. Nu is het jouw beurt. Denk eens na en vertel waar jij nou super blij van wordt!

Soms heb je van die dagen waarop je niet blij bent, juist dan is het goed om te denken over de blije dagen. Eerlijk gezegd kan ik van h...