De voor- en nadelen van rood haar

18:43 Nannick 0 Comments

Twee jaar geleden kwam ik op het idee om mijn haren rood te verven. Rood haar leek me fantastisch, en guess what: dat vind ik nog steeds. Ik ben nog steeds elke dag super blij met mijn rode haren en ik krijg er nog steeds complimentjes over. Mensen die mij kennen zeggen dat het mij echt staat en bij mij past, dat vind ik leuk om te horen. Maar gedurende de twee jaar heb ik ook een hoop nadelen ondervonden. Lees verder voor de voor- en nadelen van rood haar.


Ook al zijn er meer nadelen te bedenken, wegen de voordelen zwaarder voor mij. Ik vind rood haar gewoon super leuk en het laat zien hoe en wie ik ben. Ook al bedenk ik me vaak dat ik mijn haar weer bruin wil verven, weet ik zeker dat ik er ooit spijt van ga krijgen.

Veel complimentjes en mensen kijken je soms raar aan
Als rood haar je goed staat krijg je enorm veel complimentjes. Dat is natuurlijk onwijs leuk om te horen en het zorgt ervoor dat je niet zomaar je haar weer gaat verven in een andere kleur. Maar geef toe; rood is opvallend. Soms wordt ik ook wel raar aangekeken. Gelukkig hebben steeds meer meiden rood haar en is het niet meer zo apart.

Ultra shiny haar in de zon
Ik vind mijn haar het mooiste in de zon. Door de zon wordt mijn haar ultra shiny en is het ongelooflijk fel. Wanneer ik dan een foto maak geeft mijn haar bijna licht. Hoe leuk is dat. Laatst stond ik op het station te wachten en zei een oude man dat hij mijn haar prachtig in de zon vond. Hoe lief is dat? Hoewel ik me dan bedenk dat hij mijn haar dus niet mooi vindt zonder de zon, haha.

It's different
Het is eens wat anders dan bruin, blond of zwart. Ik houd ervan om iets anders te zijn, dat laat ik zien door mijn haar. Niet iedereen verft haar haar zomaar knalrood. Ik wel! Al kom ik tegenwoordig steeds vaker meiden tegen met een rode coupe.

Maar aan rood haar zitten ook ongelooflijk veel nadelen.

Telkens haar opnieuw verven
Ik verf mijn haar ongeveer elke maand (soms anderhalve maand als ik geen zin heb), dat is best veel. Je haar verven is niet een van de fijnste dingen voor je haar. Maar wanneer je je haar goed blijft verzorgen blijft het er mooi uitzien. Wie mooie rode haren wil hebben, moet er wel wat voor doen. Buiten dat kost het wel geld. Wanneer je het zelf doet, net zoals ik, niet. Bij de kapper betaal je je echter helemaal scheel.

Niet alle kleuren kleding passen bij je haar
Dit is iets wat ik pas een paar maanden later ontdekte. Heel veel leuke kleuren passen gewoon niet bij mijn haar. Kleuren zoals rood, roze, of groen zijn gewoon niet mooi en vloeken bij rood haar. Zo heb ik al 2 jaar geen rode kleren aan, wat ik eerst juist heel leuk vond. Kleuren zoals donkergroen, (donker)blauw en mosterd geel staan dan weer extra leuk bij rood haar.

Een andere kleur? No way!
Voordat je je haar rood gaat verven, zou ik eerst nadenken over het volgende. Wanneer je rood haar in een andere kleur wil verven gaat dat niet. Rood pakt geen enkele kleur. Behalve zwart. Maar eerlijk gezegd, zit ik als blank meisje, niet op zwart haar te wachten. Wil je het rode eruit, dan zal je toch echt je haar meerdere malen moeten ontkleuren of heel vaak donker verven. Gelukkig hoef ik hier nog niet over na te denken, want voorlopig houd ik mijn rode haar!

Ik verf mijn haar elke maand dus zelf, omdat ik geen geld heb om het te doen bij de kapper. Maar ooit ga ik een keer naar de kapper en laat ik zwarte highlights in mijn haar zetten. Love it!

Twee jaar geleden kwam ik op het idee om mijn haren rood te verven. Rood haar leek me fantastisch, en guess what: dat vind ik nog steeds. I...