Kruidvat Moroccan Argan Oil (haarolie)

09:00 Nannick 0 Comments

Als er iets is waar mijn haar niet zonder kan, dan is het wel haarolie. Omdat ik mijn haar regelmatig verf, kan mijn haar na elke wasbeurt wel een flinke opknapper gebruiken. Het serum van Andrélon was op, dus ik koos voor de goedkopere en misschien wel fijnere concurrent. Ik vind argan olie al een tijdje een super fijn product, dus ik was nieuwsgierig. Benieuwd naar mijn mening? Lees dan verder.


Argan olie wordt ook wel het goud van Marokko genoemd. Misschien ook wel het goud voor mijn haar, dacht ik. Kruidvat had waarschijnlijk dezelfde gedachte en ontwikkelde deze haarolie voor maar €2.49. In dat opzicht al beter dan de haarolie van Andrélon die een stuk duurder is. 

Deze haarolie belooft een intensieve glans en soepelheid. Met mijn (soms wat) droge en pluizige haar is dit product een uitkomst. Vooral mijn onderste punten kunnen wat verzorging gebruiken, waardoor het een stuk gezonder eruit komt te zien.


De verpakking op zich is helemaal niet bijzonder. Precies wat we gewend zijn van Kruidvat. Achterop staat de gebruiksaanwijzing beschreven en de ingrediënten. De olie kun je gemakkelijk doseren door middel van een pompsysteem. Bij dit soort producten vind ik dat super fijn.
Dit product bevat een aardige hoeveelheid siliconen, maar ook een paar voedende oliën. Wil je juist geen producten met siliconen, dan kun je deze haarolie beter vermijden. Ik geef er overigens niets om.


Nadat ik mijn haar gewassen heb gebruik ik meestal 2 á 3 pompjes en verdeel ik de olie in mijn haar. Belangrijk is dat je niet teveel pakt, dit zorgt ervoor dat je haar vet wordt. Allereerst verdeel ik het goed in de puntjes en daarna over de rest van mijn haar.

Ik ben erg tevreden over het effect, ik heb het idee dat de olie echt zijn werk doet. Mijn haar glanst meer en de puntjes zijn minder droog en pluizig geworden. Voor dit geld kun je natuurlijk geen wonderen verwachten, maar ik ben aangenaam verrast. Mijn haar ziet er gezond uit.
De Kruidvat haarolie behoort tot mijn favorieten en daarmee ook tot mijn dagelijkse haarroutine.

Kruidvat Morrocan Argan Oil is te koop voor €2.49 bij Kruidvat filialen.

Als er iets is waar mijn haar niet zonder kan, dan is het wel haarolie. Omdat ik mijn haar regelmatig verf, kan mijn haar na elke wasbeurt ...