DIY iPhone 5 of 4 case

09:34 Nannick 0 Comments


Op internet zijn er talloze hoesjes te vinden voor de iPhone, maar soms zit er gewoon niks tussen. Bovendien gaan de goedkope hoesjes op het internet vaak heel snel stuk, waardoor ik elke maand onderhand een nieuwe moet kopen. Er is een oplossing. Je kunt ze ook zelf maken! En het gaat super makkelijk en ook nog eens met het design wat jij mooi vindt. En het enige wat je nodig hebt voor deze DIY is je telefoon, een schaar, een doorzichtig hoesje en een design!

Om te beginnen heb je een design nodig. Je pakt een iPhone template van internet (of je download hem onderaan dit artikel) en je kleurt deze in via de computer of je print ze uit. Ik heb voor het eerste gekozen. Op Pinterest heb ik leuke afbeeldingen gezocht en deze in Photoshop over de template gelegd. Hoe dit eruit ziet kun je zien op de afbeelding hieronder. Uiteraard zijn er op internet genoeg standaard templates. Ik heb er 3 voor jullie als voorbeeld.



Als je liever plaatjes uit een tijdschrift gebruikt, kan dit natuurlijk ook. Je print het template uit en plakt de plaatjes er gewoon overheen. 


Wanneer de designs zijn uitgeprint knip je de verschillende designs uit en leg je ze in je hoesje. Let op dat je niet te dik papier gebruikt, het hoesje is zo gemaakt dat het precies om je telefoon past. Er is dus geen ruimte voor lagen papier. Kijk of het design goed ligt en zorg dat de zwarte randjes niet meer zichtbaar zijn.




Tadaa! Je zelf gemaakte hoesje. Hoe leuk is dat. Je kan zo vaak wisselen als je maar wilt. Ik heb er zelf 6 uitgeknipt, dus ik kan voorlopig weer even vooruit. Het design met de bloemetjes is mijn favoriet, lekker vrolijk! Mijn transparante hoesje komt trouwens van de Hema, prima hoesje!

Hieronder kun je de templates downloaden voor zowel iPhone 4 als 5.

iPhone 5 design downloaden via deze link.
iPhone 4 design downloaden via deze link.

Maken jullie ook wel eens je eigen telefoonhoesje?

Op internet zijn er talloze hoesjes te vinden voor de iPhone, maar soms zit er gewoon niks tussen. Bovendien gaan de goedkope hoesjes op ...