De frustraties over sporten en waarom je het wel zou moeten doen

09:00 Nannick 0 Comments

De motivatie om te sporten is meestal ver te zoeken bij sommigen. Eerlijk gezegd was dat bij mij eerst ook het geval. Maar de laatste tijd heb ik mijn motivatie weer een beetje terug gevonden. Ik let op dat ik niet te veel ongezonde dingen eet, daarnaast dans ik één keer per week en wil ik 1 of 2 keer hardlopen per week. Dat hardlopen is nieuw voor mij, maar op de een of andere manier vind ik het verrassend genoeg nog leuk ook!

Aan de ene kant heb ik een schijthekel aan hardlopen. Ten eerste loop je een beetje doelloos hard door je eigen buurt en kom je iedereen tegen die je op dat moment juist niet tegen wil komen. Want even eerlijk; hardlopen ziet er alles behalve sexy uit. En ten tweede; hardlopen is niet heel erg makkelijk om mee te beginnen. Wanneer je voor de eerste keer gaat hardlopen is zelfs 1 kilometer al te ver.

Maar het kan ook leuk zijn. Met lekker weer vind ik het best fijn om te gaan hardlopen. Lekker muziekje op en gaan! Voordat ik het weet heb ik alweer 4 kilometer hardgelopen. Ik gebruik de Nike+ applicatie. Je kan zelf doelen stellen of gewoon bijhouden hoeveel je hebt hardgelopen. Super handig!

Bron
Maar eigenlijk kan sporten ook super leuk en fijn zijn. Hiervoor een paar redenen:

  • Na het sporten voel je je echt goed
  • Sporten is perfect om je frustraties te uiten. 9 van de 10 keer gaat het dan ook beter dan anderen work-outs
  • Samen sporten is nog gezelliger dan in je eentje. Zoek een vriend of vriendin en motiveer elkaar ook om te gaan sporten. Zo voorkom je dat je op de bank zit met een zak chips, terwijl je eigenlijk wilde gaan sporten.
  • Van sporten krijg je energie. Dus wanneer iets niet lukt met school; stel het uit tot na het sporten.
  • Na het sporten voel je je ineens 10 kilogram lichter! Hoewel de weegschaal nog steeds je standaardgewicht aangeeft. 

En wat is jouw reden om te gaan sporten?

De motivatie om te sporten is meestal ver te zoeken bij sommigen. Eerlijk gezegd was dat bij mij eerst ook het geval. Maar de laatste tij...