De zomer is voorbij

15:39 Nannick 0 Comments

Na flink veel zomerse avondjes gezellig met vrienden wat drinken en het afgaan van de leukste zomerse festivals is het nu echt wel voorbij. De zomer is tot zijn einde gekomen en de herfst doet zijn entree. Stiekem vind ik dat helemaal niet zo erg. Ik vind dat elk seizoen wel wat heeft, zo ook de herfst. Als je alle punten zo onder elkaar zet is de herfst eigenlijk best wel leuk.


Veel mensen zijn het met mij eens als ik zeg dat ik de herfst geen zak aan vind. Het regent te vaak en het is koud. Tja, je woont in Nederland; wat wil je dan? Elke dag zon en een aangenaam temperatuurtje? Dat gaat helaas niet. Deal with it. Als je het van de positieve kant bekijkt zijn er ook veel voordelen aan de herfst. Niet alles is zo negatief.
  • Van foto's maken in de herfst krijg je de mooiste plaatjes. Mooi naar beneden gevallen blaadjes en toch het kleine zonnetje wat door de wolken schijnt, maakt jouw foto perfect. Ik houd ervan om in de herfst in het weekend op pad te gaan en de mooiste plaatjes te schieten. Helemaal met mijn nieuwe camera.
  • Weg met de zomerjas en maak van je winterjas de perfecte winterse outfit. Een mooie winterjas met een bijpassende sjaal maakt je outfit helemaal af. Op het gebied van kleding is de herfst sowieso wat uitgebreider. Het is niet altijd een t shirt en een broek of rok, zoals in de zomer. In de herfst kun je lekker combineren met kledingstukken.
  • 's Ochtends naar je school of werk fietsen terwijl de zon schijnt maar het toch een beetje koud is. Het fietsen vind ik dan niet zo erg, behalve wanneer het regent. Beetje jammer dat ik nooit fiets naar school, dus meeste van de tijd zit ik in de auto. Dan mag de zon wel weggaan aangezien die anders recht in je bakkes schijnt. 
  • En wat is er nou lekkerder dan in je huispak met een kop chocolade melk, kaarsjes aan en je lieve vriend naast je op de bank liggen? 

Do I need to say more? Denk eens aan wat jij lekker vind om in de herfst te doen en bedenk daar je eigen voordelen bij. Je zal zien dat de herfst dan een tikje beter wordt. Maar even serieus, als het weer weer tegenzit wat betreft de spoorwegen zijn we allemaal chagrijnig. Dus dan ben je niet de enige.

Na flink veel zomerse avondjes gezellig met vrienden wat drinken en het afgaan van de leukste zomerse festivals is het nu echt wel voorb...