Cresty permanent eyebrow powder

10:00 Nannick 0 Comments


Een van de moeilijkste dingen in mijn make- up routine zijn mijn wenkbrauwen. Mijn wenkbrauwen zijn op en top blond en bevatten heel weinig haartjes. Hierdoor wordt het heel moeilijk om mijn wenkbrauwen er natuurlijk uit te laten zien met make-up. Een tijdje lang was het HEMA eyebrow kit mijn favoriet. Nu is dit semi permanente eyebrow kit van Cresty Cosmetics daarvoor in de plaats gekomen. Benieuwd wat ik ervan vind?

In het doosje zit de wenkbrauwpoeder, een kwastje met twee kanten en drie stencils met voorbeelden van verschillende diktes van wenkbrauwen. Daarnaast staat op een bijgeleverd briefje hoe je het product moet gebruiken. Ik heb de kleur Irid Brown, omdat die het beste bij mijn bruine haren staat. Er zijn nog meer verschillende kleuren.


Voor mijzelf gebruik ik het voorbeeldje met de dikste wenkbrauwen. Ik vind zelf dat ik alles behalve dikke wenkbrauwen heb, maar het stencil met de natuurlijke wenkbrauwen zijn veel te dun. Het kwastje vind ik erg fijn werken. Met de spitse kant breng je het product aan en met de fluffy kant vervaag je het een beetje, waardoor het er natuurlijker uit komt te zien. Cresty beweert dat deze poeder langer blijft zitten dan andere poeders en ook dat het water-, zweet- en slaapproof is. Ik was erg benieuwd!


En hier het resultaat! In het begin was het nog stuntelen met de voorbeeldjes, maar na een paar keer ging het steeds makkelijker. De kleur past goed bij mijn haar en brengt makkelijk aan. Of het echt veel natuurlijker kijkt dan wat ik eerst had weet ik niet. Ik weet wel dat deze poeder met een beetje wenkbrauwgel lang en goed blijft zitten. Het overleeft zelfs een nachtje slapen. De volgende ochtend hoef ik er dan niks meer aan te doen. Ik ben tevreden.

Cresty cosmetics zijn via deze website te koop voor 39,95. Redelijk duur voor een wenkbrauwpoeder maar je doet er volgens Cresty meer dan een jaar mee. Dat is het wel waard vind ik. 

Een van de moeilijkste dingen in mijn make- up routine zijn mijn wenkbrauwen. Mijn wenkbrauwen zi...